BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Furcsa okból esett vissza a McDonald's, nem gyalogolnak az amerikaiak

Csökkent a világhírű gyorsétteremlánc értékesítése. Növekedésre számítottak, de lejtmenetre kapcsolt a McDonald’s forgalma.

A McDonald’s eladásai 2020 óta először csökkentek a második negyedévben. Ezzel megcáfolták a szerény növekedésre vonatkozó elemzői várakozást – derült ki a gyorséteremlánc pénzügyi jelentéséből.

McDonald's fast food restaurant in Manhattan, New York, United States of America, on July 6th, 2024.
Csökkent a világhírű gyorsétteremlánc értékesítése. Növekedésre számítottak, de lejtmenetre kapcsolt a McDonald’s forgalma
 (Photo by Beata Zawrzel/NurPhoto) (Photo by Beata Zawrzel / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Csökkent a világhírű gyorsétteremlánc értékesítése. Növekedésre számítottak, de lejtmenetre kapcsolt a McDonald’s forgalma / Fotó: AFP

A vállalat összehasonlítható eladásai 1 százalékkal, 6,5 milliárd dollárra csökkentek az egy évvel korábbihoz képest. Ez a mutató az egy évnél régebben nyitva tartó üzletegységek értékesítését méri.

Az új éttermek forgalmát tekintve is esett az értékesítés, ami arra utal, hogy a nyitások nem ellensúlyozzák a meglévő egységek gyengélkedését.

A gyorsétteremlánc minden földrajzi szegmensében csökkent a forgalom.

A McDonald’s részvényei 15 százalékot veszítettek értékükből a pénteki zárásig, miközben az S&P 500 index 14 százalékos nyereséget termelt ugyanebben az időszakban.

Miért csökkentek a McDonald’s eladásai?

A McDonald’s eladásai azért csökkenhettek, mert az emberek alapvetően visszavettek a fogyasztásból. Az infláció és a keresetek reálértékének csökkenése arra késztette a háztartásokat, hogy gondolják át a költéseiket. Ráadásul a meki a menü árait is emelte az elmúlt években.

A Közel-Keletet is magában foglaló földrajzi szegmensben az Izrael és a Hamász közötti háború miatti bojkott veti vissza az eladásokat. A Bloomberg úgy tudja, hogy 

az Egyesült Államokban a gyalogosforgalom csökkenése miatt is esett a gyorséttermek forgalma, összesen 0,7 százalékkal. 

A vállalat az értékesítés felpörgetésére brutálisan olcsó menüvel jelentkezett.

Chris Kempczinski vezérigazgató szerint a lánc továbbra is a megbízhatóságra és a mindennapi értékekre összpontosít, valamint a stratégiai prioritások között nevezte meg a csirkés hamburgerek eladását és a hűségprogramot.

A gyorséteremlánc 2027-re világszerte 50 ezer egységet üzemeltetne, ami jókora növekedés az idei év eleji 42 ezerhez képest.

Máris újabb éttermet nyit a McDonald’s – nyáron már várja a vendégeket

Az esztergomi étterem átadása után újabb vidéki helyszínen nyitják meg a McDonald’s egységét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.