BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reagált a Lidl a versenyhivatal vizsgálatára – a cég szerint tisztességesen jártak el

A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a német cég ellen. Állásfoglalást tett közzé a Lidl.

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Lidl ellen, miután az újra piacelsőségi szlogent használt. Idén már egy hasonló okból 90 millió forintra büntette meg a német diszkontot, amely most éppen „az alacsony árak bajnokának” hirdette magát.

lidl_IMG_8386_LUS
Fotó: Kallus György

A Lidl Magyarország álláspontja szerint jogszerűen jártak el: kampányuk a GVH által üzemeltetett, mindenki számára elérhető adatbázis adataira építették, 

az összehasonlítás szempontjai tisztességesek, objektívek és megismerhetőek voltak. 

„Az árfigyelő célja az, hogy a fogyasztók a kiskereskedők árait összehasonlíthassák. Ezt a célt szolgálta kampányunk is. A Lidl elsődleges célja továbbra is az, hogy kiváló ár-érték arányú termékekkel és magas szintű kiszolgálással álljon a vásárlók, a magyar családok rendelkezésére minden nap” – közölte a cég.

Nem ez az első eset, hogy vizsgálódik a Lidllel szemben a GVH, tavaly azután indított eljárást, hogy a kiskereskedelmi lánc úgy hivatkozott magára, mint „Lidl, a legolcsóbb élelmiszerlánc”.  A cég akkor azt írta az állásfoglalásában, hogy a reklámot ugyan a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum felméréseire alapozták, de a HVG és a G7 kutatásai alapján is a legolcsóbbnak számítottak. Ráadásul szerintük a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett online Árfigyelő rendszer szerint is több hónapban náluk voltak a legalacsonyabbak az árak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.