Korábban a Világgazdaság megírta, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Lidl ellen, miután az újra piacelsőségi szlogent használt. Idén már egy hasonló okból 90 millió forintra büntette meg a német diszkontot, amely most éppen „az alacsony árak bajnokának” hirdette magát.
A Lidl Magyarország álláspontja szerint jogszerűen jártak el: kampányuk a GVH által üzemeltetett, mindenki számára elérhető adatbázis adataira építették,
az összehasonlítás szempontjai tisztességesek, objektívek és megismerhetőek voltak.
„Az árfigyelő célja az, hogy a fogyasztók a kiskereskedők árait összehasonlíthassák. Ezt a célt szolgálta kampányunk is. A Lidl elsődleges célja továbbra is az, hogy kiváló ár-érték arányú termékekkel és magas szintű kiszolgálással álljon a vásárlók, a magyar családok rendelkezésére minden nap” – közölte a cég.
Nem ez az első eset, hogy vizsgálódik a Lidllel szemben a GVH, tavaly azután indított eljárást, hogy a kiskereskedelmi lánc úgy hivatkozott magára, mint „Lidl, a legolcsóbb élelmiszerlánc”. A cég akkor azt írta az állásfoglalásában, hogy a reklámot ugyan a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum felméréseire alapozták, de a HVG és a G7 kutatásai alapján is a legolcsóbbnak számítottak. Ráadásul szerintük a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett online Árfigyelő rendszer szerint is több hónapban náluk voltak a legalacsonyabbak az árak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.