BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Super Bowl - Kansas City Chiefs v San Francisco 49ers - Game bud light

A botrány után riválisait tapossa a Bud Light gyártója

A befektetők számára régóta várt áldást hoztak a negyedéves eredmények. A Bud Light katasztrofális kampányát követő bojkott után a vállalat most még a legnagyobb riválisait is lekörözte.

Bár tavaly év elején a legnépszerűbb söre, a Bud Light egy katasztrofális kampány után a szektor egyik legsúlyosabb bojkottját és a fogyasztás visszaesését szenvedte el, az Anheuser-Busch InBev újra kiváló eredményekről jelentett a második negyedévben, amivel még a rivális alkoholgyártókat is túlszárnyalta.

Super Bowl - Kansas City Chiefs v San Francisco 49ers - Game bud light
A AB InBev, a Bud Light gyártója kiváló negyedéves eredményekről jelentett / Fotó: AFP

A belga csoport előrejelzéseket felülmúló nyeresége felvidította a befektetőket, miután más sör- és szeszesital-gyártó cégek sorozatosan elmaradtak az előrejelzésektől, és arra figyelmeztettek, hogy a megélhetési válsággal küzdő vásárlók miatt világszerte meredeken vissza fog esni a fogyasztás.

Az AB InBev azonban 2,7 százalékos, 15,33 milliárd dolláros éves szintű forgalomnövekedésről számolt be.

Igaz, ez elmaradt az elemzők által várt 15,47 milliárdos eredménytől, azonban a vállalat 1,81 milliárd dolláros nyeresége így is rengeteg örömöt okozott a befektetőknek, akik több mint egy éve várnak a fellendülésre.

A belga cég eredménye különösen kiemelkedő, mivel a nagy nemzetközi sörfőzdék közül egyedül ők számítanak növekedésre a közeljövőben.

A Diageo, a világ legnagyobb szeszesital-gyártójának részvényei kedden több mint 9 százalékkal, négyéves mélypontra estek, miután a vállalat komoly piaci kihívásokra figyelmeztetett a következő években. Ezt pedig hétfőn a Heineken részvényei előzték meg, miután a vállalat csökkenő eladásokról és alacsonyabb nyereségről jelentett.

Nem képes kimászni a gödörből a Bud Light, 30 százalékkal csökkentek az eladásai

Több mint 26 millió dollárral kevesebb bevétele lett a Bud Light amerikai sörnek, mint egy évvel korábban. A márka korábban az USA legkedveltebb söre volt, azonban a Dylan Mulvaney transzinfluenszerre épített marketingkampány felháborította a fogyasztóbázist.

Ezzel szemben az AB InBev pozitív kilátásai reményt adnak az ágazat befektetőinek: hiába maradtak el az eredményei az előzetes becslésektől, az előrejelzéseik alapján az év végéig 4 és 8 százalék közötti növekedésre számítanak.

Nehéz időszakon vagyunk túl, ám a legújabb adataink azt mutatják, hogy óriási lendülettel kapaszkodunk ki a gödörből, és még a jelenlegi gazdasági problémák mellett is stabil maradt a kereslet a termékeinkre 

– nyilatkozta Fernando Tennenbaum pénzügyi igazgató a Reutersnek, hozzátéve, hogy más gyártókkal szemben az AB InBev továbbra is a megfizethetőségre fekteti a hangsúlyt.

Egyes befektetők szerint a megélhetési válság megmutatta, hogy a szeszesital-gyártó cégek fő stratégiája – a fogyasztók drágább címkék felé terelése – érzékenyebb a gazdasági körülményekre, mint korábban gondolták.

Emiatt hosszabb távon a belga csoport stratégiája kifizetődhet, bár egy másik tényező, az egészségesebb életmódok népszerűsége őket is érintheti, ha az alkoholfogyasztás jelentős visszaeséséhez fog vezetni.

Kevesebb sört adott el, de az áremelések segítették a világ legnagyobb gyártóját

A belga cég leszerepelt az Egyesült Államokban, de globálisan is visszaesett az értékesítés. Ugyanakkor Ázsiában, főleg Kínában rákaptak a fogyasztók az AB InBev márkáira.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.