BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Huawei: az ultraluxus kategóriát is megcélozzák a Maextróval

Mestermunkára készül a Huawei és a JAC párosa: Maextro néven hozzák forgalomba jövő tavasszal az első ultraluxus kategóriát képviselő elektromos autójukat. Ezzel négytagúra bővül a Huawei technológiájával és más-más kínai gyártóval együttműködésben készülő autómárkák portfóliója.

Újabb szereplővel bővül a nagy nevekben amúgy sem szűkölködő kínai ultraluxus autók tábora. A szülők sem akárkik: az autóiparban is kibontakozási lehetőségeket látó technológiai óriás, a Huawei, valamint a járműgyártásban a kínai élmezőnyt képviselő Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC).

Huawei - Aito M9 Models at a Huawei Store in Shanghai
Customers are buying AITO M9 models at a Huawei store in Shanghai, China, on December 27, 2023. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
A Huawei technológiájával készült Aito M9-es slágerlistás darab lett / Fotó: AFP

A névválasztás fellengzős ugyan, de egyben pazar: autóikat a Maextro márkanév alatt forgalmazzák majd, ha minden jól megy, már jövő tavasztól. Előzetes sajtóhírek szerint egy multifunkciós egyterű (MPV) lett volna az első modell – ezek mostanában kiszorultak Európából, de Kínában egyre népszerűbbek –, ám végül egy szedán mellett tették le a voksukat. 

A Huawei a BMW-t is überelné

Erről nincs se kémfotó, se semmilyen hozzáférhető vázlat, bezzeg a fantomautó árát már pontosan belőtték: az kereken egymillió jüan, azaz 139 900 dollár, vagyis forintban mérve 50,9 millió lesz és a BMW 7-es sorozatát is überelni fogja. 

A JAC-nál épp most szerelik össze azt a 38 tesztpéldányt, amelyekkel a szükséges engedélyeket megszerzik és a közvélemény figyelmét magukra irányítják. Ezt már meg is tették kedden, amikor egy másik Huawei technológiával felfegyverzett vadonatúj márkát, a Stelatót útjára indították. 

Itt az állami hátterű Beijing Automotive Group (BAIC) végzi a kivitelezési munkálatokat, s az első közös modelljüket, a Stelato S9 elektromos szedánt Richard Yu, a Huawei okosautó-divíziójának elnöke mutatta be a szaksajtónak. Ezzel négytagúra bővül a Huawei autócsaládja, korábban

  • a Seressel együtt gründolták az Aito márkát,
  • illetve Cheryvel közösen a Luxeedet.

A Maextro-projekthez a JAC a legkiválóbb koponyákat készül szerződtetni, fejlesztési és gyártási vonalon egyaránt. Alapkövetelményként minimum nyolcéves luxusautó-iparban szerzett vezetői tapasztalatot követelnek meg, de hogy az állásokra lesz jelentkező, az biztos. A minőségért felelős csapat jelenleg száztagú, ezt most a háromszorosára bővítik.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.