Újabb szereplővel bővül a nagy nevekben amúgy sem szűkölködő kínai ultraluxus autók tábora. A szülők sem akárkik: az autóiparban is kibontakozási lehetőségeket látó technológiai óriás, a Huawei, valamint a járműgyártásban a kínai élmezőnyt képviselő Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC).
A névválasztás fellengzős ugyan, de egyben pazar: autóikat a Maextro márkanév alatt forgalmazzák majd, ha minden jól megy, már jövő tavasztól. Előzetes sajtóhírek szerint egy multifunkciós egyterű (MPV) lett volna az első modell – ezek mostanában kiszorultak Európából, de Kínában egyre népszerűbbek –, ám végül egy szedán mellett tették le a voksukat.
Erről nincs se kémfotó, se semmilyen hozzáférhető vázlat, bezzeg a fantomautó árát már pontosan belőtték: az kereken egymillió jüan, azaz 139 900 dollár, vagyis forintban mérve 50,9 millió lesz és a BMW 7-es sorozatát is überelni fogja.
A JAC-nál épp most szerelik össze azt a 38 tesztpéldányt, amelyekkel a szükséges engedélyeket megszerzik és a közvélemény figyelmét magukra irányítják. Ezt már meg is tették kedden, amikor egy másik Huawei technológiával felfegyverzett vadonatúj márkát, a Stelatót útjára indították.
Itt az állami hátterű Beijing Automotive Group (BAIC) végzi a kivitelezési munkálatokat, s az első közös modelljüket, a Stelato S9 elektromos szedánt Richard Yu, a Huawei okosautó-divíziójának elnöke mutatta be a szaksajtónak. Ezzel négytagúra bővül a Huawei autócsaládja, korábban
A Maextro-projekthez a JAC a legkiválóbb koponyákat készül szerződtetni, fejlesztési és gyártási vonalon egyaránt. Alapkövetelményként minimum nyolcéves luxusautó-iparban szerzett vezetői tapasztalatot követelnek meg, de hogy az állásokra lesz jelentkező, az biztos. A minőségért felelős csapat jelenleg száztagú, ezt most a háromszorosára bővítik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.