Az Armani névadó olasz divatmárka alapítója egy vasárnap megjelent interjúban azt mondta, hogy a következő két-három éven belül nyugdíjba vonul. Giorgio Armani 90 éves, és eddig szűkszavúan beszélt az általa 1975-ben alapított és még mindig szilárdan irányított vállalkozás utódlási terveiről – írta a Reuters.
Az olasz Corriere della Sera lapnak a következőképpen fogalmazott:
Még két-három évet adhatok magamnak a cég élén. Többet nem, mert az már negatív hatással bírna.
Armani elmondta, vannak nyugtalan éjszakái, amikor olyan jövőt lát maga előtt, amelyben „nem kell többé annak lennie, aki igent vagy nemet mond” egy döntésre. Hozzátette: határozott megkereséseket kapott potenciális külső befektetőktől, de egyelőre nem nyitna az irányukba.
A hírügynökség emlékeztet, hogy mivel Giorgio Armaninak nincsenek gyerekei, aki örökölhetnék a cégirodalmat, találgatások folynak a márka hosszú távú jövőjéről, és arról, hogy egy olyan luxuskonglomerátumok által uralt iparágban, mint az LVMH (Moët, Hennessy, Louis Vuitton, Dior) vagy a Kering (Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga), képes lesz-e megőrizni a függetlenségét.
A Corriere della Serának adott interjújában Armani arról is beszélt, hogy „egyfajta struktúrát, projektet, protokollt épített” az utódlás szabályozására, de részleteket nem közölt.
Tavaly a Reuters beszámolt egy milánói közjegyző által birtokolt dokumentumról, amely meghatározza a csoportot örökölők jövőbeli irányadó elveit, illetve részletesen ismerteti a munkahelyek védelmét a cégnél.
Armani örökösei között várhatóan húga, a cégnél dolgozó élettársa Pantaleo Dell’Orco, valamint egy jótékonysági alapítvány lesz.
Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy az Armani a legutóbbi, 2022-es nyilvános adatok szerint csupán 2,4 milliárd eurós bevétellel rendelkezett. Az olasz designer-üzletember viszont jelenleg egy személyben dönt a luxusmárkát illető fontos kérdésekről,
és mintegy 6,6 milliárd dolláros saját vagyonnal rendelkezik.
Armani egy korábbi interjúban kritizálta a nagy luxusipari vállalatokat, mondván, nem tetszik neki, hogy immár nagy hagyományokkal rendelkező történelmi márkákra vetik ki a hálójukat. Elismeri, hogy a beolvadással erősödik ugyan a növekedési potenciál, de az egész az arcvesztés veszélyét is magával hordozza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.