Luca de Meo jó lóra tett, amikor az olcsó, kevés alkatrészből összeszerelhető hibrid hajtáslánc mellett tette le a voksát az elektromos autók iránti kereslet erős megcsappanását látva. Az eredmények a Renault vezérigazgatóját igazolták: az idén a legdinamikusabban bővülő európai jármű-kategóriát ugyanis a hibridek képviselik mind a mai napig, és ebben a franciák a komoly versenyelőnyre tettek szert.
Az év első nyolc hónapjában a Renault hibrid modelljeinek – köztük a Cliónak, az Australnak és a Capturnek – az értékesítése 55 százalékkal ugrott meg az előző évihez képest, miközben az Európai Unió egészére vonatkozóan csak 21,1 százalékos növekedést mutatott ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA).
A Renault-énál erőteljesebb növekedési dinamikát egyedül a hibrid hajtás atyja, a japán Toyota tudott elérni. Ezt az erős teljesítményt tükrözi az is, hogy a nagy európai autógyártók közül egyedül a Renault nem adott ki az elmúlt időszakban profitfigyelmeztetést, vagyis tartani tudja magát az év elején meghatározott üzleti tervéhez.
Az elektromos járműveknél olcsóbb, de a hagyományos járműveknél kevésbé szennyező hibrid autókba való befektetés egyelőre megtérül abban, hogy a Renault-nak sikerült a megszabott keretek között tartania eladott járműveinek összetett károsanyag-kibocsátását, amely alapján jövőre komoly büntetéseket kell majd fizetniük a normát átlépő autógyártóknak.
A bírság a szigorítások 2025-ös hatálybalépésével európai szinten 15 milliárd eurót is elérheti
De Meo egy korábbi nyilatkozata szerint. Nem véletlen, hogy a gyártók a szabályozás bevezetésének elhalasztását kérik Brüsszeltől a jelenlegi nehézségeikre, a kínaiakkal fennálló rivalizálásukra hivatkozva.
A Renault olcsó, saját fejlesztésű E-Tech hibrid autóinak kilométerenkénti károsanyag-kibocsátása csupán 95 gramm, ennek is köszönhető, hogy a konszern 2024 első hat hónapjában bőven tartani tudta a normát. Összehasonlításképpen:
ugyanebben az időszakban. A dicsőség azonban mulandó, hiszen jövőre jelen állás szerint 94 gramm per kilométerre kell csökkenteniük az átlagos szén-dioxid-kibocsátást. Ahhoz, hogy a Renault megfeleljen ezeknek a határértékeknek, eladásainak mintegy ötödét zéróemissziós elektromos autóknak kell kitennie.
Ezt nehéz lesz elérnie, miután a kereslet a magas ár és egyéb tényezők miatt nem nő, a villanyautók pedig jelenleg a francia konszern eladásainak csupán 12 százalékát teszik ki.
Mindent egybevetve a Dataforce és az S&P Global tanácsadó cég szerint a hibridek iránti kereslet az évtized végéig várhatóan tovább növekszik, akkortájt történhet meg a helycsere, és kerülnek végképp előtérbe a tisztán elektromos autók. Hibridekben azonban továbbra is erős marad a Renault, mivel új modelleket dob a piacra, és nem is horrorisztikus áron.
A hibrid Clio például csak 400 euróval drágább, mint a Toyota Yaris és a Peugeot 208, de erősebb náluk, ráadásul az univerzális E-tech váltórendszer gyakorlatilag valamennyi modelljükbe integrálható a Twingótól a Rafale-ig. Az elektromos autókról sem feledkeznek meg eközben, a ma kezdődött párizsi autószalonon mutatják be a cég két új elektromos SUV-ját, a Renault 4-est és a Renault 5-öst, melyekhez hatalmas reményeket fűznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.