A pénzügyi sikerek egyelőre messze elkerülik a kínai elektromosautó-gyártás luxuskategóriában érdekelt úttörőjét, de ami késik, az nem múlik. A Nio a harmadik negyedévben sem közölt kirobbanóan jó számokat, a cégvezetés abban bízik, hogy az évzáró három hónapban a 72-75 ezer autó leszállításával egyenes közeli állapotba hozzák a céget.
Ehhez 51-54 ezer autó eladása szükséges novemberben és decemberben, miután az októberi adat már kijött, s a 20 976 darabos mennyiség nem volt épp szívderítő. Egy erős év végi hajrá, azaz 44-50 százalékos éves alapú növekedés azonban szépségtapasz lehet erre a sebre.
S ha így lesz, akkor a negyedik negyedév 2,8-2,9 milliárd dolláros bevételt hozhat a vállalat konyhájára, ez az összeg 15-19 százalékkal haladná meg az egy évvel korábbit.
A tervek teljesítését megkönnyíti, hogy a november–decemberi időszak az autóvásárlások szempontjából kiemelkedő forgalmat szokott hozni, erre játszik a nagy testvér, az új generációs autók világelső gyártója, a Szegeden gigagyárat építő BYD is, amely legalább félmillió darabos forgalmat vár e két hónap mindegyikére, hogy meglegyen az áhított négymilliós 2025-ös értékesítési mennyiség.
A Nio igen messze jár ettől, de nem is célja a tömeggyártás, és a valamennyi járműkategóriát lefedő termékportfólió összeállítása. Ők
A többi között Biatorbágyon összeszerelt akkumulátor-cseretelepeikkel pedig a többi autógyártó iparági standardok szerint épített modelljeit is ki tudják szolgálni, ami egyre jelentősebb bevételi forrásuk.
A Nio szerdán adta ki harmadik negyedéves gyorsjelentését, amely a benne szereplő adatok alapján nem sokban különbözik a másodikétól. A 2,66 milliárd dolláros árbevétel 2,1 százalékkal marad el a tavalyi bázisidőszakétól, viszont 7 százalékkal magasabb a második negyedévinél.
Ebből az összegből 2,38 milliárdot képviseltek az autóeladások, ami 4,1 százalékos éves visszaesést és 6,5 százalékos negyedéves pluszt jelent. Bár a bázisnál a Nio több autót adott el, bevétele az elektromos járművek áresése miatt szerényebb mértékben tudott csak növekedni. Az akkumulátor-cserekonténerek, az alkatrészeladások és a szervizszolgáltatások 281 millió dolláros bevételt hoztak, azaz éves alapon 20, negyedévesen 12 százalékkal nőttek.
A Nio hatékonyabbá tudta tenni termelését, ezzel és az alapanyagárak csökkenésével elérte, hogy a bruttó haszonkulcsa nyolcról 10,7 százalékra tudott javulni éves összehasonlításban. A társaság immár megszokott módon most sem tudott nyereségre szert tenni, üzemi és adózott szinten is masszív mínusszal zárta a harmadik negyedévet.
A veszteség 721 millió dollár volt, az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több,
de ez nem izgatja túlságosan William Li alapító-vezérigazgatót, mivel a sanghaji székhelyű társaság 6 milliárd dolláros mobilizálható tartalékkal rendelkezik. Anyagi háttere biztos, főrészvényese ugyanis Abu-Dzabi állami befektetési társasága, a CYVN, amelynek 27,1 százaléka van az autógyártóban, melyben a Tencent kínai internetes szolgáltató óriás 6,2 százalékkal, William Li pedig 1,1 százalékkal rendelkezik.
A Nio a napokban felélesztette nemzetközi terjeszkedési terveit, melyekkel először 2021 májusában lépett a nagyközönség elé. Akkor a kitűzött cél 2025-re 25 országban vagy piacon való megjelenés volt, ez azonban eddig nem jött össze. A norvégiai startot követően a cég még négy európai piacra fókuszált:
Az utóbbi két évben is ez kötötte le a figyelmüket. Most viszont felélesztették a 25-re 25-öt jelszót, megcélozva Nyugat-Európát, az Egyesült Királyságot, s arab kapcsolataik révén a Közel-Keletet és Észak-Afrikát, valamint olyan „egzotikus” piacokat, mint Azerbajdzsán, ahol jövő évtől jelennek meg a Niók az autókínálatban.
Az európai offenzívának egy komoly hátulütője biztosan van, a következő öt évben ugyanis 30,7 százalékos vám megfizetésével tudják csak behozni Kínából a Nio elektromos autóit.
A cég viszont európai gyártóbázis felépítését egyelőre nem látja reálisnak a magas költségek és a jelen piaci körülmények közepette. A fő cél persze az, hogy a világ legnagyobb autópiacán erősítsék a pozícióikat. Azaz odahaza, Kínában.
Ráfázhat, aki a kínai autókat ócsárolja
Lesújt a bíróság a közösségimédia-felületeken influenszerkedő bloggerekre, felhasználókra, ha véleménynyilvánításuk átlépi a tűréshatárt, és üzleti-erkölcsi kárt okoznak a kipécézett gyártóknak. A kínai Nio sorozatban nyeri az ilyen pereket, de a többiek sem tűrik a szélsőségesen negatív kirohanásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.