BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
CHINA-BEIJING-DAILY LIFE-CAT CAFE (CN) Házi kedvenc

A kínaiak dolgozni küldik a házi kedvenceiket

Egyre többen választanak kutyát vagy macskát gyerek helyett. A házi kedvencek kávézóban dolgozhatnak, hogy ne legyenek egyedül.

OK, a kétéves szamojéd szeptember közepén kezdett dolgozni. A munkahelye egy kutyakávézó a délkelet-kínai Fucsouban. Nem OK azonban az egyetlen kínai házi kedvenc, amelyik dolgozni jár.

Liaoning Shiba Inu Café draws attention Házi kedvenc
Házi kedvencek dolgoznak a nassolnivalóért a kávézókban / Fotó: AFP

„Olyan érzés, mint amikor az ember először küldi iskolába a gyerekét” – mondta OK első munkanapjáról a gazdi, a 27 éves Jane Hszüe, aki a doktori disszertációján dolgozik, és azt akarta, hogy a kutya másféle életet is megtapasztaljon az otthonin kívül.

„Mindenki jól jár. OK játszhat más kutyákkal, és nem érzi magát olyan magányosnak” – nyilatkozta a CNN amerikai hírtelevíziónak. OK ráadásul megkeresi a jutalomfalatra valót is.

Nagy üzlet Kínában az állatkávézó

Az állatkávézó nagy üzlet Kínában. A vendégek játszhatnak a kutyákkal és a macskákkal, amelyek szabadon kóborolnak a helyiségben. A kávézók tulajdonosai is jól járnak, mert általában belépőt szednek, ami 30 és 60 jüan (nagyjából 1500 és 3000 forint) között mozog, vagy kötelező fogyasztani.

Az állatok gazdái szintén elégedettek, 

mivel a kedvencük nem unatkozik, ráadásul pénzt is spórolnak,

mert nyáron például nem kell egész nap járatni a légkondicionálót az állat miatt, ha nagy a hőség.

CHINA-BEIJING-DAILY LIFE-CAT CAFE (CN) Házi kedvenc
Évente kétszáz százalékkal nő a macskakávézók száma Kínában / Fotó: AFP

Nem véletlen, hogy egyre több gazdi küldi „dolgozni” a kedvencét. A jelenségnek külön neve is van Kínában: „csengmaitiaocsian”, ami annyit tesz, hogy „megdolgozni a nassolnivalóért”.

Tényleg megdolgoznak a pénzükért a házi kedvencek

Az állatok tulajdonképpen tényleg rész- vagy teljes munkaidőben dolgoznak a kávézókban, aztán hazatérnek a családjukhoz, ahogyan az emberek.

Bár az új divat cukinak és viccesnek hangzik, tulajdonképpen komoly dolog, mert mutatja, hogy mennyire változnak az idők Kínában. A fiatalok egyre kevésbé vállalnak gyereket, és ez a trend a Goldman Sachs elemzése szerint a jövőben is folytatódni fog. Ennek eredményeképpen 2030-ra majdnem kétszer annyi házi kedvenc lesz az országban, mint kisgyerek.

Az utóbbi időben egyre több kávézó keres állatdolgozót a kínai Instagramon, a Xiaohongshun, ahová növekvő számban teszik fel a gazdik is állást kereső kedvencük önéletrajzát.

Nem ússzák meg állásinterjú nélkül

A kávézótulajdonosok olyan komolyan veszik a dolgot, hogy 

állásinterjún ellenőrzik jövendő munkatársaik alkalmasságát.

OK-ot például egy órán keresztül figyelték, hogy lássák, miképpen viselkedik a vendégekkel, és kijön-e a kávézóban dolgozó másik négy kutyával. Az interjú nyilvánvalóan jól sikerült, és a nőstény szamojéd megkapta az állást.

Rabbit café in Guangzhou Házi kedvenc
Akinek nem elég egzotikus a kutya vagy a macska, az mehet nyúlkávézóba is / Fotó: Northfoto

Nyilvánvalóan azonban olyan állatok is akadnak szép számmal, amelyek nem tudnak elhelyezkedni. Egy pekingi tanárnő hiába keres munkát két macskája közül az egyiknek, amelyet azzal reklámoz a közösségi oldalon, hogy „bújós és jól dorombol, az isten is arra teremtette, hogy macskakávézóban dolgozzon”. A fizetési igénye sem nagy, csupán néhány doboz eleség és egy kis jutalomfalat.

Dolgozni pedig muszáj

Hiába; egyetlen kávézótulajdonos sem jelentkezett, így a gazdi alighanem kénytelen lesz szétküldeni a cica önéletrajzát, mert muszáj valami munkát találni Nem Ostobának (ezt jelenti magyarul a neve, Csang Pu’er), mert egész nap alszik, aztán egész éjszaka rohangászik a lakásban, és nem hagyja aludni a gazdáit.

A férjemmel együtt azt akarjuk, hogy dolgozó macska legyen, aki megkeresi az ételére valót. A munka ráadásul segítene neki elégetni némi energiát is

– mondta a tanárnő, aki a két macska tápjára ötszáz jüant (mintegy 26 ezer forintot) költ havonta.

Valószínűleg előbb-utóbb talál állást a kedvencének, mert mióta az első macskakávézó 2011-ben megnyílt Kantonban, a számuk évente 200 százalékkal nő a CBNData adatai szerint. Tavaly már több mint négyezer ilyen cég működött országszerte.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.