Harnagi Ariel hat évvel ezelőtt bátyjával közösen nyitotta meg Budaörs szívében Szertár nevű kávézóját. A kávézó hangulata tükrözi az óváros és a templomtér hangulatát. A természetes, fa – tégla anyagokban a helyi jegyek köszönnek vissza, mely barátságos, otthonos hangulatot kelt az emberekben. Télen- nyáron a vendégek rendelkezésére áll a kávézó terasza, ahol csakúgy, mint a belső részben 60 -60 ember tud kényelmesen kikapcsolódni. „Ugyan a környéken több, kisebb vendéglátóegység is üzemel, ahol olcsóbb lehet az alkohol, ami jelen körülmények között fontos az embereknek, de szolgáltatásukban, minőségben nem tudják azt nyújtani, mint mi. A széles italválasztékon kívül, rengeteg kávé különlegességgel, széles tea és forró csoki választékkal várjuk vendégeinket. Működtetünk egy kis konyhát, ahol snack jellegű ételeket tudunk gyorsan felszolgálni.”
A 2008-as gazdasági világválság a kávézót sem kímélte meg, egyre kevesebb lett a vendég, eltűntek a nagy baráti- társasági összejövetelek, amik előtte mindennaposak voltak. A fogyasztás, és főleg az alkoholfogyasztás is egyre kevesebb lett. „Tudtam, hogy lépnem kell valamit, hogy életben tartsam a kávézót. Első lépésként a beszerzési költségeken próbáltam spórolni. Körültekintőbben figyeltem arra, hogy mi, hol, mennyibe kerül, és a legolcsóbb helyről kezdtem beszerezni a nyersanyagokat, természetesen a minőségi szempontokat figyelemben tartva. A beszállítókat nem cseréltem le, viszont törekedtem arra, hogy a számomra megfelelő kedvezményeket elérjem. Megvizsgáltam a különböző közüzemi költségeimet, melynek eredményeként szerződést bontottam az eddigi energiaszolgáltatómmal, és egy új, megbízhatóbb, kiszámíthatóbb szerződést kötöttem az E.ON Energiaszolgáltató Kft-vel, akik kedvezőbb árakat kínáltak. A vendégeket azzal próbáltam megtartani, hogy az elmúlt 4 évben abszolút nem emeletem árat, a megnövekedett költségek ellenére sem. Ezenkívül nagy hangsúlyt fektettem a nappali forgalom növekedésére. Bevezettük a déli kedvezményes ebéd menüket, és vezeték nélküli ingyenes internet elérést biztosítottunk a vendégek részére, hogy a kávézóból is tudjanak dolgozni, tárgyalásokat lebonyolítani. Ezek a megoldások mind sikeresnek bizonyultak.”- mesélte Ariel.
A tulajdonos nem a háttérbe vonulásban, sokkal inkább a vásárlásösztönzésben látja a jövőt. „A hely hangulatát, a kiszolgálás minőségét kell olyan szinten tartani, hogy szívesen jöjjenek, járjanak vissza hozzánk a vendégek. Különböző akciókkal ösztönözni a vendégeket a fogyasztásra.” A vezető ma már nem látja olyan borúsan a helyzetet, optimistán és pozitívan áll a jövőhöz. „ Korai lenne azt mondani, hogy túléltük a válságot, hisz egy újabb recesszióban vagyunk benne, de a bezárás veszélye egyáltalán nem fenyeget. Mindig ahhoz kell igazodni, ami van, és abból kell kihozni a legtöbb lehetőséget, keresni a kiutat még egy ilyen kiszolgáltatott helyzetben is.”
A rovatot az E.ON támogatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.