Az MVM Zrt. az NKM csoporttal együtt a harmadik legnagyobb vállalat Magyarországon, Közép-Európában pedig a 33, és mintegy 4,2 millió lakossági ügyfelet szolgál ki – érzékeltette a társaság szerepét Sum János. Az MVM Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese számos átalakulást lát a szektorban:
sok változás tapasztalható és várható például az elosztó hálózat háza táján, megjelennek termelői oldalon olyan termelőegységek, mint a naperőművek, melyek hamarosan tömeges jelenséggé válhatnak.
Aktívabbá vált a hálózatmenedzselés, és a fogyasztók is aktivizálódnak. Ha például valaki vásárol egy elektromos autót, máris a garázsában szeretné tölteni – érzékeltette.
Egyre inkább szaporodnak okos technológiák, ezeket elsősorban a fogyasztói igények változása, mintsem az energiaipar fejlődése vezeti. De a szektornak lépést kell tartania ezzel, hiszen a változások hatására elmosódnak a határok a hagyományos energiacégek és a techcégek között, ami kihívást jelent. Ilyen, hogy sok új kereskedési csatorna van már, így például a BMW sem csak elektromos autókat gyárt, hanem töltőket is értékesít az ügyfeleknek.
A változások ugyanakkor új üzleti lehetőségeket is rejtenek a tradicionális energiaszolgáltatóknak. Sum János szerint a szektor nyereségtermelő képessége egyre inkább a szolgáltatások felé tolódik majd el, tíz éven belül az okos szolgáltatások részaránya a bevételekben 10-25 százalékra emelkedik.
Így a jövő versenyképessége az ügyfélkapcsolatok megtartásában rejlik
– hangsúlyozta az MVM gazdasági vezérigazgató-helyettese. Hozzátette, azon kell gondolkodnunk, hogy nem csak elektronokat adunk el, hanem sok más szolgáltatást is, ezeket össze lehet csomagolni és hatékonyan értékesíteni. Az ügyfelek ezeket a beépített szolgáltatásokat már most is megfizetik, csak nem tudnak róla, sok helyről, sok helyen fizetnek, redundáns módon.
A változásokat érzékelve a vállalatnál olyan új technológiák felé is nyitottak, mint az e-mobilitás, az épületenergetika, a különböző startupok, az innovatív ötletek támogatására pedig létrehozták Smart Future Lab porjektjüket.
Az MVM stratégiájának három pillérét a termelés, az infrastruktúra, valamint a közmű- és otthonszolgáltatás adja. Céljuk, hogy a több mint 4,2 millió ügyfelük számára közvetlenül nyújtsanak összetett energetikai és okos otthon megoldásokat. Az ügyfélorientáltság mellett további céljuk, hogy az ország energiaellátása ne sérüljön.
Sum János szerint a fotovoltaikus termelés irányába kell elmozdulni, az MVM számos ilyen projektben érdekelt az ország több pontján. Éppen a múlt héten pénteken adták át Felsőzsolcán a ország legnagyobb naperőműparkját, a következő ilyen nagy egység üzembe állítása Pakson várható – fűzte hozzá.
Az Energiastratégia 2018 című konferenciáról készült tudósításokat itt találja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.