BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az e-üzemanyagok nélkül nem lehet határidőre kivezetni a belső égésű motorokat

A klímasemleges szintetikus üzemanyagok jelenthetik a légi közlekedés jövőjét. A német repülőgépipari szakmai képviseleti szervezete közölte, hogy az ágazatban nagy szükség lenne az alternatív üzemanyagok támogatására. Németország már benyújtott egy kérelmet az Európai Bizottsághoz azzal kapcsolatban, hogy engedélyezzék az e-üzemanyagokat a gépkocsik üzemeltetésében. A német közlekedési miniszter szerint 2035-re az e-üzemanyagok nélkül biztosan nem lehet nullára csökkenteni az autók károsanyag-kibocsátását.

A légi közlekedés szeretné elérni, hogy a klímasemleges szintetikus üzemanyagok (e-üzemanyag) használata az ágazatban kedvezményesebb megítélés alá kerüljön, mint az autóiparban – közölte a német repülőgépipari szakmai képviseleti szervezete, a BDLI csütörtökön. Egyben jelezte, hogy üdvözöl minden kezdeményezést a szintetikus üzemanyagok termelésének növelésére.

E-fuel research, conceptual image
Fotó: AFP

Elengedhetetlenül szükséges lenne – ahogy az a koalíciós szerződésben is szerepel – minden olyan ágazatnak prioritást adni, amelyeknél nincs alternatívája a folyékony szénhidrogén-üzemanyagok használatának

– mondta Volker Thum, a BDLI (Bundesverband der Deutschen Luft- und Raumfahrtindustrie e. V.) vezérigazgatója.

A BDLI nyilatkozatának hátterében az a német kormány által Brüsszelben indított kezdeményezés áll, hogy engedélyezzék a megújuló energiaforrásokból származó üzemanyagok használatát a gépkocsikban.

Volker Wissing német közlekedési miniszter ugyanis kijelentette, hogy az uniós bizottság e-üzemanyagokra adott határozott jóváhagyása nélkül 

Németország nem fogadja el azt az uniós törvényt, hogy 2035-től kizárólag zéró emissziós új autókat lehessen forgalomba helyezni. 

Hasonló ellenállás tapasztalható Olaszország és a kelet-európai országok részéről is.

A VDA (Verband der Automobilindustrie) autóipari szakmai képviseleti szervezet is támogatja Volker Wissing kezdeményezését. A meglévő gépjárműállomány tankolása e-üzemanyagokkal ugyanis szintén hozzájárulhat a klímavédelemhez. A VDA szerint Brüsszelnek ezt a megoldást is konkrétan szabályoznia kellene, nem pedig – ahogy a tervezetben áll – „mérlegelnie”. A VDA hangsúlyozta, hogy az e-üzemanyagok használatára tett engedmény semennyiben nem lassítaná az ágazat technológiai átállását az elektromobilitásra.

A német autógyárak közül a BMW és a Volkswagen dolgozik kiegészítő jelleggel e-üzemanyagok kifejlesztésén a meglévő járműflotta számára. A Volkswagen leányvállalata, 

a Porsche kísérleti jelleggel már állít elő autókban, hajókban és repülőgépekben használható szintetikus üzemanyagot chilei leányvállalatában.

A BMW összes motorja fel van már készítve szintetikus üzemanyagok bekeverésére – jelentette be a müncheni konszern.

A Mercedes-Benz is kivitelezhető opciónak tartja az e-üzemanyagok használatát a meglévő belső égésű motoros járműállományban. A stuttgarti autógyár ugyanakkor jelezte:

Energiahatékonyság szempontjából észszerűbb az elektromos áramot közvetlenül akkumulátorban tárolni, mint szintetikus üzemanyag előállítására használni.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.