A légi közlekedés szeretné elérni, hogy a klímasemleges szintetikus üzemanyagok (e-üzemanyag) használata az ágazatban kedvezményesebb megítélés alá kerüljön, mint az autóiparban – közölte a német repülőgépipari szakmai képviseleti szervezete, a BDLI csütörtökön. Egyben jelezte, hogy üdvözöl minden kezdeményezést a szintetikus üzemanyagok termelésének növelésére.
Elengedhetetlenül szükséges lenne – ahogy az a koalíciós szerződésben is szerepel – minden olyan ágazatnak prioritást adni, amelyeknél nincs alternatívája a folyékony szénhidrogén-üzemanyagok használatának
– mondta Volker Thum, a BDLI (Bundesverband der Deutschen Luft- und Raumfahrtindustrie e. V.) vezérigazgatója.
A BDLI nyilatkozatának hátterében az a német kormány által Brüsszelben indított kezdeményezés áll, hogy engedélyezzék a megújuló energiaforrásokból származó üzemanyagok használatát a gépkocsikban.
Volker Wissing német közlekedési miniszter ugyanis kijelentette, hogy az uniós bizottság e-üzemanyagokra adott határozott jóváhagyása nélkül
Németország nem fogadja el azt az uniós törvényt, hogy 2035-től kizárólag zéró emissziós új autókat lehessen forgalomba helyezni.
Hasonló ellenállás tapasztalható Olaszország és a kelet-európai országok részéről is.
A VDA (Verband der Automobilindustrie) autóipari szakmai képviseleti szervezet is támogatja Volker Wissing kezdeményezését. A meglévő gépjárműállomány tankolása e-üzemanyagokkal ugyanis szintén hozzájárulhat a klímavédelemhez. A VDA szerint Brüsszelnek ezt a megoldást is konkrétan szabályoznia kellene, nem pedig – ahogy a tervezetben áll – „mérlegelnie”. A VDA hangsúlyozta, hogy az e-üzemanyagok használatára tett engedmény semennyiben nem lassítaná az ágazat technológiai átállását az elektromobilitásra.
A német autógyárak közül a BMW és a Volkswagen dolgozik kiegészítő jelleggel e-üzemanyagok kifejlesztésén a meglévő járműflotta számára. A Volkswagen leányvállalata,
a Porsche kísérleti jelleggel már állít elő autókban, hajókban és repülőgépekben használható szintetikus üzemanyagot chilei leányvállalatában.
A BMW összes motorja fel van már készítve szintetikus üzemanyagok bekeverésére – jelentette be a müncheni konszern.
A Mercedes-Benz is kivitelezhető opciónak tartja az e-üzemanyagok használatát a meglévő belső égésű motoros járműállományban. A stuttgarti autógyár ugyanakkor jelezte:
Energiahatékonyság szempontjából észszerűbb az elektromos áramot közvetlenül akkumulátorban tárolni, mint szintetikus üzemanyag előállítására használni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.