BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyarok közel ötöde szeretne elektromos vagy hibrid autóra váltani a közeljövőben

Főleg a környezettudatosság és a magas üzemanyagárak vezérlik a közlekedőket.

A magyar autósok 18 százaléka szeretne egy-két éven belül elektromos vagy hibrid járművet vásárolni, tavaly ez az arány 16 százalék volt – mutat rá a Generali Biztosító januári reprezentatív felmérése, amelynek eredményeit csütörtökön közölte az MTI-vel.

 elektromos töltőállomás
Növekszik a kereslet a környezetkímélő megoldások iránt.
Fotó: Moreimages

A közlemény szerint, akik nem tartoznak az elektromos vagy hibrid járművet vásárolni szándékozók közé, ezt elsősorban az anyagiakkal (84 százalék) indokolják. Az árak mellett a kényelmi szempontok számítanak leginkább: a kis hatótáv (57 százalék) és a korlátozott töltési lehetőségek (50 százalék) is visszatartják őket.

A válaszadók a környezettudatosságot (71 százalék) és az üzemanyagárakat (70 százalék) nevezték meg a környezetkímélő autóra váltás legfőbb indokaiként, a tavalyi felmérésben az üzemanyagköltség még csak 53 százalékos részt képviselt. Az idén új szempontként jelent meg (22 százalékban), hogy divatosnak tartják a környezettudatos közlekedési formákat.

A kutatás alapján a magyar felnőttek 62 százalékának van saját autója, de csak 1 százalékuké környezetkímélő.

A felmérés kitért az autóhasználati szokások változására is. Leginkább az ötven év feletti városiak ülnek volán mögé (36 százalék), a 18–29 éves fiatalok (19 százalék) és a budapestiek (16 százalék) egyre kevésbé – írták.

A kutatásban részt vevők 61 százaléka ült jóval ritkábban autóba az elmúlt időszakban, mint korábban. Ennek okaként 64 százalékban a benzinár-emelkedést, 17 százalékban az alkatrészárak és a javítási költségek drasztikus növekedését jelölték meg, de 10 százalékban az otthoni munkavégzés is megjelent a visszafogó tényezők sorában. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.