Többek között az orosz–ukrán háború, az országgyűlési választás, valamint Berki Krisztián és Cristiano Ronaldo kisfiának a halála érdekelte a kattintások alapján a magyar internethasználókat leginkább 2022-ben – ismertette közleményében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága szerdán.
Az NMHH adatai alapján 2022-ben egy átlagos napon 4,2 millió hazai felhasználó internetezett és a 24 óra alatt 84 millió oldalt nyitott meg a magyar online média kínálatából.
Egy ember körülbelül 20 hírt, blogbejegyzést, időjárás-jelentést, menetrend-információt vagy éppen szórakoztató tartalmat keresett fel egy nap alatt.
Az oldalletöltések száma meghaladta a 27,2 milliárdot, ami 1,66 százalékkal kevesebb mint a megelőző évben.
Az év eleje, január és március volt a legforgalmasabb, az első hónapban 7,2, míg a harmadikban 11,7 százalékkal többet kattintottak a felhasználók, mint egy átlagos hónapban. Az előre kalkulálható tendenciákat sokszor váratlan események is befolyásolták, az év első ilyen eseménye február végén következett be az orosz–ukrán háború kiteljesedésével.
Az offenzíva első két napja körülbelül harmincmillió többletklikkelést eredményezett a magyar oldalaknál, amelyek nagy részét a hírportálok zsebelhették be.
Hasonló érdeklődést szült az április harmadikán tartott országgyűlési választás, ám az eredmények kihirdetése után már nem töltöttek heteket az események követésével a hírolvasók – tették hozzá.
Ugyanakkor Berki Krisztián május hatodikai halála felrobbantotta az internetet.
Tavaly két nagyobb kiugrás volt köszönhető az időjárás okozta meglepetésnek: a június eleji nagy esőzéseknek és az augusztus 20-i viharnak, amikor a tűzijátékra indulók igen kíváncsiak voltak arra, kell-e esernyőt vinniük magukkal.
A nagyvilág történései február 24-től, az orosz–ukrán háború kezdetétől törtek előre, amikor a legnagyobb hírportálokon egy nap alatt 9,21 millió oldalletöltést hajtottak végre a netezők a külföld tematikában. Ezt követően november 15-én, a Lengyelországba átlőtt rakéta esete emelte ki a külföldi eseményeket a hírek rengetegéből.
A gazdasági jellegű cikkek közül a benzinársapka kivezetésén túl a katatörvény átalakítása volt igazán fontos közügy. A sporthírek esetén az első komoly érdeklődésnövekedés a Magyarország és Szlovákia által közösen rendezett kézilabda-Európa-bajnokság időszakában volt kimutatható, de a Splitben zajlott férfi vízilabda-Európa-bajnokság is érdekelte a netezőket a decemberi katari futball-világbajnoksággal együtt.
A hírportálok, valamint a népszerűbb tévék, rádiók és újságok hivatalos Facebook-oldalának posztjait más szemszögből is megvizsgálta az NMHH. Minden hónap száz legnépszerűbb bejegyzésének szövegelemzése rávilágít arra, hogy milyen szavakat preferálnak az újságírók. Toronymagasan vezet a magyar, de a válogatott, a háború, a tanár és a hazudik is szerepel a listán. A harmadik legtöbbször olvasható szó az elhuny volt.
A halálesetek mély érzelmeket váltanak ki az olvasókból, akár korábban ismeretlen emberekről van szó, akár világhírűekről – zárult az NMHH kommünikéje.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.