BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Sport,Backgrouns.,Athletic,Woman,Cycling,Road,Bike,In,The,Evening.
Sport backgrouns. Athletic woman cycling road bike in the evening. Dramatic view of the night city.

Megnyílt Norvégiában a világ leghosszabb kerékpáralagútja

Az államilag finanszírozott norvég megaprojekt több mint 9,7 milliárd forintba került.

Egy három kilométer hosszú kerékpáros- és gyalogosalagutat fúrtak Norvégiában a Løvstakken-hegy tövében, készítői szerint ez a leghosszabb ilyen célra épített átkelő. Bergen városában április 15-én nyitották meg a kerékpáralagutat egy családi sportnappal, négyévnyi építkezést követően, amely 2019 februárjában kezdődött. 

 

Az államilag finanszírozott megaprojekt közel 300 millió norvég koronába (több mint 9,7 milliárd forint) került.

„Mi, norvégok általában szerény emberek vagyunk” – mondta Camilla Einarsen Heggernes, a Bybanen Utbygging vasúttársaság szóvivője a CNN-nek. „De ebben az esetben azt mondanánk, hogy az alagút 100 százalékban a legkorszerűbb” – tette hozzá. 

Kerékpárral valamivel kevesebb mint 10 percet vesz igénybe az alagúton való áthaladás, gyalogosan pedig körülbelül 40-et. 

Az ablaktalan alagút monotóniájának megtörésére jó néhány művészeti installáció található, valamint különböző színek és világítás segíti az embereket abban, hogy tájékozódjanak az irányvonalról.

A középpontban egy napóra-installáció áll, amely a napszakot mutatja, ezzel is segítve az utazók tájékozódását és megszakítva az egyébként hosszú látótávolságot. Az alagút tökéletesen egyenes, leszámítva a be- és kijáratnál lévő enyhe görbületet.

Míg a norvég létesítmény a világ leghosszabb célirányosan épített kerékpáralagútja, addig hasonló funkciót tölt be a 3,6 kilométer hosszú Snoqualmie-alagút is Washingtonban, Seattle-től keletre. Igaz, az Egyesült Államokban egy egykori vasúti alagutat használnak a kerékpárosok,  a futók és mennek át rajta gyalogosok is, a több kilométer hosszú alagút része a Palouse to Cascades State Park Trail útvonalnak. 

Lassan luxushobbivá válik: 20 százalékkal drágult egy év alatt egy új bicikli

Hiába bicikliznek többen Magyarországon, egyre jobban meggondolják az emberek, hogy a jelenlegi gazdasági környezetben adjanak-e ki nagyobb összeget egy-egy új kerékpárért. Főleg úgy, hogy a különböző termékek idén tavaszra körülbelül 20 százalékkal kerülnek többe, mint tavaly ilyenkor.

Címlapkép: Shutterstock

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.