A tavaly 2,35 milliárd dolláros bevételt elérő Converse a Nike forgalmának közel 5 százalékát adta. Mindezt úgy, hogy a tornacipőt gyártó társaságot évekkel ezelőtt még a csőd széléről kellett visszahozni az idei második negyedévben, főként az infláció miatti visszafogottabb költekezési hajlam miatt. A Nike az egy évvel korábbi 12,23 milliárdról 12,83 milliárd dollárra tudta növelni a negyedéves forgalmát, ez 240 millió dollárral jobb annál, amit a Refinitiv elemzői konszenzusa várt. A társaságnál külön soron szereplő Converse ezúttal minimális csökkenést mutatott, a kosarascipőket kínáló üzletág eladásai a második negyedévben 1 százalékkal, 583 millió dollárra csökkentek.
A több mint százéves Converse márka népszerűsége a hatvanas években kezdett el felfutni, miután a sportcipő elhagyta a kosárpályákat, és a rockzene színpadára költözött. George Harrison, Bob Dylan, Jimi Hendrix, Keith Richards, Kurt Cobain ilyen tornacipőkben nyomták le koncertjeiket, a közönség pedig öltözködésben is követte ikonjait.
A Converse legendás életútja igazából a kosarazó Charles Taylorral indult, aki 1921-ben csatlakozott a Rubber Shoe vállalathoz. A gumitalpú lábbeliket gyártó cég ebben az időben dobta piacra az All Star kosárlabdacipőjét, amelyet a fiatal sportoló speciálisan kialakított rugalmas talppal és bokavédő betétekkel egészített ki. Annyira bejött ez a konstrukció, hogy mindenki ebben akart játszani, és a Chuck Taylor All Star modell lett az olimpiai kosárcsapat hivatalos cipője. Aztán az ötvenes évek végén kijött az új, alacsony szárú Oxford, amely háromdolláros árával azonnal népszerű lett a fiatalok körében. A márka pedig a hetvenes évektől a fogyasztói társadalom és a divattal szembeni lázadás jelképe is lett.
A vállalat az ezredfordulóig több mint hatszáz millió pár All Start adott el, ez volt a világ egyik legnépszerűbb tornacipője, mégis az évtizedek során fokozatosan elvesztette piaci elsőbbségét. A Nike, Air Jordan modelljével, átvette a vezetést a kosárlabdapiacon.
A Converse tulajdonosai nem tudtak lépést tartani a piaci változásokkal, és tévútra mentek a fejlesztéseik.
Az egyre gyengébb eladást produkáló vállalatot 2003-ban felvásárolta a Nike 300 millió dollár feletti összegért. Phil Knight pedig nagyon jól járt ezzel az üzlettel. Újrapozicionálta a gyengélkedő brandet, a fiatal közösségekkel személyes kapcsolatot alakított ki, új kedvezményrendszereket vezetett be, illetve több színben elérhető és limitált modelleket dobott piacra. Ezzel elérte, hogy a fiatalok visszatérő vásárlókká váltak, és több ilyen cipőt akartak maguknak.
Annyira bejött a stratégia, hogy 2022-re a sneaker-leányvállalat a Nike leggyorsabban fejlődő részlege lett. A világon több mint 270 ezer pár Chuck Taylort adnak el naponta. Ez nagyjából évi százmillió cipőt jelent.
Az aukciósházak is ráéreztek, hogy a híres sportolók tornacipőit érdemes árverésen értékesíteni, mert a rajongók magasabb árat is fizetnek egy-egy híres darabért. Michael Jordan meccseken használt cipői is csillagászati árakon kelnek el. Az 1984-es olimpián viselt Converse rekordáron, több mint 190 ezer dollárért kelt el egy aukción. Egyébként az idei Sportlegendák aukción több tízezer dolláros kezdő áron indítják az NBA-szupersztár 1982-ben viselt és dedikált cipőjét.
A nyolcvanas években egy új generáció került Hollywoodba, akik farmerben és tornacipőben forgatták alacsony költségvetésű filmjeiket. A mozikban szereplő hősökkel könnyen lehetett azonosulni, mert olyanok voltak, mint a nézők. Esélytelenek, akik a történetek végén mindig győztek. Egy dolog közös volt bennük: az ikonikus Converse, amely lassan rekordot dönt, annyi filmben szerepelt. Stallone felejthetetlen jelenetével filmtörténetet írt a Rockyban, ahogyan szürke tréningruhájában és elnyűtt tornacipőjében a Gonna fly Now zenéjére felfut a Philadelphiai Művészeti Múzeum lépcsőjén. Tarantino premier plánban mutatta Bruce Willis agyonhasznált fehérszínű All Starját, a Ponyvaregény című filmben, mintha a cipő lenne a főszereplő. A fiatal nemzedék varázsló hőse, Harry Potter egy Oxfordban nyomult a Voldemort elleni harcban. Paul Walker pedig szakadt tornacipőjében nyomkodta a kuplungot a Halálos iram első részében. A jövőbe utazó Michael J. Fox, a táncoslábú John Travolta, a hullámokat meglovagoló Keaneu Reeves, mind Conversben akcióztak a filmvásznon.
Sok sztár használta polgárpukkasztásnak a csillagos vászoncipőt, ami ingyenreklámként még jobban növelte a márka népszerűségét. Kirsten Stewart sem magas sarkú cipőben tipegett végig a „vörös szőnyeges” filmszemléken, hanem kedvenc fekete Conversében. Julia Roberts, Jennifer Aniston, Taylor Swift, Katie Holmes, Brad Pitt, Joaquin Phoenix farmer és tornacipő kombója megmutatja a világnak, hogy ismertségük ellenére ők is ugyanolyanok, mint az utca emberei. A folyamatosan változó divattrendek ellenére a Converse továbbra is milliók ruhatárának meghatározó és állandó darabja maradt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.