Zuhanórepülésben vannak a Bud Light eladásai az egyesült államokban, ezért a cég mindent megtesz, hogy visszacsábítsa a korábbi fogyasztóit. A Dylan Mulvaney transznemű influenszerrel készült marketingkampány után egy igazán macsó reklámmal jelentkezett a vállalat. A kisfilmhez a Kansas City Chiefs sztárját, Travis Kelce-t is megszerezték.
A Bud Light anyavállalata, az Anheuser-Busch a múlt hónapban indította el nyári kampányát, amivel megpróbálják a korábbi vásárlóikat megszólítani.
A legújabb, mindössze 15 másodperce reklámjukban Travis Kelce és más férfiak macsón morognak, miközben felbontanak egy Bud Lightot.
A reklám láthatóan tökéletesen szembemegy a Dylan Mulvaney-kampánnyal, amit a cég tavasszal indított. A transznemű influenszer és a Bud Light koprodukciója a legtöbb vásárlót felháborította, és szabályos bojkott alakult ki az Anheuser-Busch söre ellen. A helyzetet az sem segítette, hogy az első kritikákat nem is vette komolyan a cég, a Bud Light marketingért felelős alelnöke, Alissa Heinerscheid pedig be is szólt a fanyalgóknak.
Az új reklámot Backyard Grunts with Travis Kelce címmel kezdték sugározni. A hirdetés egyértelműen a tavasszal elidegenített férfi fogyasztóknak szól. A reklám azonban még nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A közösségi médiában a legtöbb komment nem túl kedvező, és a Bud Light erőtlen próbálkozásán élcelődik.
Ezt gondolják az ügyfélkörükről? Hogy ostoba, morgó barlanglakók vagyunk?
– tette fel a kérdés egy kommentelő. Más ezt írta:
Nem értem, ez a reklám hogyan vonzza be a Bud Light célcsoportját, a transznemű fiatalokat...
A Bud Light a Mulvaney-kampány előtt a legnépszerűbb sör volt az Egyesült Államokban. A Nielsen friss adatai szerint a transznemű influenszerrel közös projekt 31 százalékkal vetette vissza a márka eladásait.
Már nem a Bud Light a legkedveltebb sör AmerikábanA balul elsült reklámkampányt követően már nem a Bud Light, hanem a Modelo Especial a legkedveltebb sör a tengerentúlon. |
A Bud Light hanyatlásának súlyos, tovagyűrűző hatásai is vannak. Mivel sokkal kevesebb sör fogy, mint korábban
a terméket palackozó Ardagh csoport bejelentette, hogy egy hónapra bezárja az észak-karolinai és louisianai palackozóüzemét.
A két gyár bezárása majdnem 650 munkavállalót érint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.