Három hete vetítik a mozikban világszerte az új Barbie-filmet, az elemzők szerint pedig nem is kell neki ennél több idő, hogy elérje az egymilliárd dolláros lélektani határt – a film a hétvégét megelőzően 916 millió dolláros bevételnél tartott, hétfőre azonban már az álomhatár másik oldalán tartózkodhat.
A Barbie a milliárd dolláros léc megugrásával nem csak a filmet írja be a történelemkönyvekbe, de annak rendezőnőjét, Greta Gerwiget is: ő lesz ugyanis az első női rendező a mozi történetében, aki szólóban eléri ezt a határvonalat.
Shawn Robbins, a BoxOffice vezető elemzője úgy véli, a film hatalmas sikerének több oka is van:
A Barbie – vélhetően a moziipar meglepetésére – egy olyan korszakos művé vált, amely képes újraéleszteni a feminizmust övező társadalmi párbeszédet
– fejtette ki a szakember. Robbins szerint a film eltalálta azt a keskeny mezsgyét, amelyen egyensúlyozva kellő mennyiségű nosztalgiát éleszt az idősebb korosztályokban, ugyanakkor mégis egy fiatalok számára is érthető és érdekes történetet mesél el, amely organikusan illeszkedik mindennapjainkba is.
A Barbie sikere a teljes moziipar számára fordulópontot jelenthet: az elmúlt időszakban a nagy stúdiók egyszerűen képtelennek bizonyultak a kellő nagyságú nézőközönség bevonzására, egyes iparági szakértők emiatt már azt is elkezdték rebesgetni, hogy talán a tömegek ízlése egyszerűen eltávolodott attól, amit Hollywood kínálni képes.
A Barbie azonban megmutatta, hogy az emberek igenis szeretnek még moziba járni, de csak a minőségi és egyedi filmekért hajlandók elhagyni otthonuk kényelmét – mutatott rá a szakértő.
Az iparági szakértők kiemelik: a Barbie bevételei minden bizonnyal még jelentős mértékben növekedni tudnak majd a nyár folyamán, mivel viszonylag korlátozott a versenyhelyzet jelenleg a mozikban – egyebek közt a hetek óta tartó színészsztrájkok miatt is.
Leállt az álomgyár: Hollywood teljesen megbénult a színészek és az írók közös sztrájkjátólMiután a hollywoodi stúdiók nem tudtak megállapodni a legnagyobb amerikai színészszakszervezettel, a SAG-AFTRA-val, a sztrájk teljesen megbénította a filmgyártást. A színészek és az írók a streamingplatformok terjedése miatti többletmunka és a mesterséges intelligencia jelentette veszélyek miatt függesztették fel a munkát. |
A Barbie legnagyobb vetélytársaként számon tartott, Christopher Nolan-féle Oppenheimer jelenleg 440 millió dolláros globális bevételnél tart.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.