A nyári szezon lecsengése még szeptemberben is kitartott, de hagyományosan októberben bérelt helyük van a vetítőtermekben a horrorfilmeknek. Az október a rettegésről szól a filmiparban, a legnagyobb sikervárományos alkotások ilyenkor kerülnek műsorra. A horrorfilmek dominanciája pedig meg is látszott a múlt hét végén, hiszen a legnézettebb hat film között kettő plusz egy horror szerepelt.
Ötven évvel Az ördögűző premierje után a Universal Pictures filmstúdió úgy döntött, hogy itt az ideje folytatást készíteni a világ egyik legkultikusabb horrorfilmjéhez. Az ördögűző: A hívő a filmben is ötven évvel jár az eredeti történet után. A folytatásban az ördög ezúttal két kislányt száll meg, egyikük édesapja pedig felkeresi Chris MacNeilt, Regan édesanyját (az 1973-as Az ördögűzőben az ördög Regant szállja meg), aki a lányával történtek óta tanulmányozza az ördögűzést a különböző kultúrákban.
Az ördögűző: A hívő október 6-án (Magyarországon október 5-én) debütált a mozikban, a nyitó hétvégéjén pedig világszerte több mint 45 millió dollárt kalapozott össze.
Akinek kisgyereke van, az nagy valószínűséggel tudni fogja, hogy mi az A Mancs őrjárat. Egy a kisgyerekek körében rendkívül népszerű animációs sorozatról van szó, amely 2013-ban indult a kanadai Keith Chapman ötlete alapján. Magyarországon a Nickelodeon sugározta először, majd a Nick Jr. csatornára került. A készségfejlesztő animációs sorozat egy Ryder nevű tízéves kisfiúról szól, aki kutyákból álló csapatával siet Kaland-öböl lakóinak a segítségére különböző helyzetekben.
Az animációs sorozat letarolta a legfiatalabb fogyasztóközösséget, amit a gyártó meg is lovagolt egy kiterjedt merchandise hadjárattal, amelynek keretében szinte minden létező termékből született A Mancs őrjárat-kiadás.
A sorozat sikere egyértelműen mozifilmért kiáltott, amit a múlt hét végén meg is kaphatott a közönség. A Mancs őrjárat: A szuperfilm október első hétvégéjén debütált a mozikban, és rögtön a nézettségi lista második fokára ugrott, a Fűrész X. mögé.
A Mancs őrjárat: A szuperfilm tíz nap alatt világszerte több mint 87 millió dollárt gyűjtött, amivel majdnem megháromszorozta a 30 milliós büdzséjét.
Ameddig Az ördögűző a misztikus horrorok etalonja, addig a kaszabolós testhorrorok királya egyértelműen a Fűrész sorozat. A széria fénye igazából már a második résszel megkopott, a rajongók pedig nem a rémségek, hanem a pocsék történetek miatt igyekeznek elfelejteni a következő hét részt. Most viszont itt van a tizedik Fűrész-mozi, amit a rajongók és a kritikusok is kedveltek.
Élő szereplős feldolgozást kap az elmúlt évek egyik legsikeresebb videójátéka, a Cyberpunk 2077A lengyel videójáték-fejlesztő csapat, a CD Projekt Red bejelentette, hogy élő szereplős feldolgozást készít a Cyberpunk 2077 című sikerjátékához. A lengyel cég kreatívjai az Anonymous Content filmes céggel közösen készítik majd az adaptációt, amely valószínűleg sorozat lesz. Azt egyelőre nem tudni, hogy a készülő adaptációban szerepelni fog-e Keanu Reeves vagy Idris Elba. |
A film felült az októberi horrorhangulatra, a két héttel ezelőtti premierkor a legnézettebb film lett világszerte, a második hétvégéjén pedig a dobogó alsó fokát kaparintotta meg magának.
A Fűrész X. 13 millió dollárból forgott, és eddig majdnem 44 millió dollárt keresett a pénztáraknál, ami azt jelenti, hogy még mindig megéri változatos módszerekkel kínozni a karaktereket a filmvásznon.
Szintén második hétvégéjét taposta Az alkotó. A filozofikus sci-fi ugyan megmozgatta a téma rajongóit, de kiemelkedő eredményt nem tudott elérni. A második hétvégéje után a film még mindig nem tudta visszatermelni a 80 millió dolláros büdzséjét, ami nagyon nem tesz jót a zsánernek. Ugyanis még ha sokaknak nem is tetszett Az alkotó története, egy dolog biztos: ilyen látványvilágot utoljára az Avatar: a víz útjában láthattak a mozinézők.
Az alkotó két hétvége alatt kevesebb mint 62 millió dollárt hozott össze a mozipénztáraknál, ami azt jelenti, hogy a marketingköltségekkel együtt szinte garantált a film bukása. Ez pedig nagy kár, mivel azt a jelzést küldheti a stúdióknak, hogy felesleges elgondolkodtató sci-fi művekbe fektetni a pénzt.
Érdekesség, hogy a lista ötödik helyezettje egy olyan film, amelyet az Egyesült Államokon kívül be sem mutattak. A The Blind egy keresztény életrajzi dráma, amely csak az USA-ban két hét alatt eddig 10,4 millió dollár bevételt ért el.
Az elmúlt években a 20th Century Studios elkezdett hinni az Agatha Christie-féle krimik feltámasztásásában. A gyilkosság az Orient expresszen és A halál a Níluson után a rendező és egyben a Hercule Poirot-t is játszó Kenneth Branagh elhozta a Szeánsz Velencében című filmet, amiben végre szakított az ezerszer látott Christie-formulával. A rendező a klasszikus krimielemeket egy nagy kanál horrorral fűszerezte, ami kifejezetten jól állt a filmnek. A Szeánsz Velencében ugyan nem váltja meg a műfajt, de volt annyi újdonság benne, hogy megérte megnézni. A film, talán köszönhetően az októberi horrormániának, a moziműsorok élmezőnyében tudott maradni.
A film a negyedik hétvégéjén a hatodik legnézettebb volt a mozikban, eddig összesen 102,6 millió dollár bevételt termelt. Mivel a mozi 60 millió dollárból forgott, így még egy újabb jó hétvége ellenére is éppen csak visszahozhatja a befektetést, ha a marketingköltségeket is számítjuk. Ez lehet a Kenneth Branagh-féle Poirot-francise utolsó próbálkozása?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.