Hiába a drága belépő, ez nem tartja vissza a rajongókat, hogy meghallgassák kedvenceiket – írja a Variety.
Az egyre nagyobb szupersztárrá váló művész, aki magas jegyárakat kínált a rajongóknak, Benito Antonio Martínez Ocasio, azaz Bad Bunny, aki jelenleg Észak-Amerikában turnézik. Miután október 25-én megnyílt az elővételes jegyértékesítés, a rajongók a TikTokon akadtak ki, és fejezték ki nemtetszésüket a 150-250 dolláros (52-86 ezer forint) belépők miatt.
A Puerto Rico-i zenész tavaly 393,3 millió dollárt (136,47 milliárd forint) keresett fellépéseivel, amivel diadalmaskodott Elton John felett. Ez tavaly a legmagasabb előadói bevétel volt, amit teltházas turnéinak, az év eleji El Último Tour Del Mundo-nak és később a World's Hottest Tour-nak is köszönhetett.
A Bad Bunny árai azonban nem számítanak újdonságnak, mivel a Pollstar szakmai kiadvány szerint a jegyek ára összességében jelentősen, 35 százalékkal nőtt 2019 óta.
Iparági szakértők beszéltek a témáról egy LinkedIn Live eseményen, amelyen megvitatták a magas árak okait. Eric Frankenberg, a Billboard vezető diagramok/adatelemzője a dinamikus árazást és a növekvő viszonteladói piacot említette az új trend indokaként.
A dinamikus árazás egy új stratégiai jegyértékesítési gyakorlat, ahol a koncertjegyek díjszabásai úgy viselkednek, mint a légitársaságok vagy az Uber áremelkedései, azaz amikor nagy a kereslet, többet lehet kérni – mondta Frankenberg.
Bár a koncertlátogatókat láthatóan felháborítja a jegyárak emelkedése, Catherine Yi, az UTA tehetséggondozó vállalat vezetője úgy látja, ez nem tartja vissza a rajongókat attól, hogy jegyet vásároljanak.
Amikor az emberek nagyon el akarnak jutni egy fellépésre, bármit megtesznek, hogy részt vegyenek rajta – mondta. A zenebarátok az élőzenei rendezvényeket részesítik előnyben költekezésük során: hajlandók hitelkártyákat nyitni, fizetési terveket készíteni, és előszeretettel spórolnak a koncertjegyre, esetleg ajándékba kérik.
Jem Aswad, a Variety vezető zenei szerkesztője szerint ez a megugrás a mai gazdaság velejárója, és valójában nem lehet a jegyértékesítő cégeket vagy a művészeket hibáztatni.
Mindenki a Ticketmastert, a Live Nationt és a művészeket hibáztatja ezekért az árakért – de ha a piac ezt viseli, mit kell tennie?
Míg 1996-ban egy kiemelkedő észak-amerikai koncertre az átlagos jegyár kevesebb mint 30 dollár (10 ezer forint) volt, addig ma ez már 108 dollár (37 ezer forint) körül mozog – írta a Pollstar zenei magazin. Kiemelték: összességében ma 30-40 százalékkal drágábbak a koncertjegyek, mint a járvány előtt. A drágulás mögött részben a megemelkedett költségek állnak, de kiemelendő, hogy nem csökkent a kereslet a rajongók felől.
Az iparági adatok szerint nemcsak a jegyárak emelkedtek 2019-hez képest, de eladott jegyek száma is.
A rajongók inkább spórolnak az élet minden más területén, minthogy kihagyják kedvencük fellépését.
Kiderült, hogy mennyit spórol a koncertrajongóknak a Puskás ArénaA Guns n’ Roses-, a Rammstein- vagy a Depeche Mode-koncerttel nagyot dob az idén Budapest. Amíg nem álltak rendelkezésre a komolyan vehető eseményhelyszínek, több menő zenekar élő fellépéséért külföldre kellett utazniuk a hazai rajongóknak. Összeszedtük, milyen többletköltséggel jár akár egy egynapos kiruccanás is, ha a kedvencünkért útra kell kelnünk. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.