Mijazaki Hajao igazi legendának számít a filmes szakmában, munkássága pedig nemcsak a japán, de a nemzetközi animációs műfajban is meghatározó szerepet tölt be. Nem csoda, hogy tíz év kihagyás után mindenki kíváncsi rá, hogyan sikerült legújabb alkotása, A fiú és a szürke gém. Mijazaki és a Stuido Ghibli új animációs filmje még Beyoncé koncertfilmjét is maga mögé parancsolta, amivel az énekesnő múlt héten berobbant a mozitermekbe.
Mijazaki 2013-ban vett részt utoljára egy egész estés animációs film munkálataiban, így nem meglepő, hogy A fiú és a szürke gém lett a hétvége legtöbb bevételt hozó alkotása az amerikai mozikban. A Box Office Mojo adatai szerint az új anime az első hétvégéjén közel 10 és fél millió dollárt hozott a Studio Ghiblinek. Összehasonlításként Mijazaki legutóbbi egész estés animéje, a Szél támad összesen csak 5,2 millió dollárt termelt az Egyesült Államokban. Ennek alapján elmondható, hogy az elmúlt tíz évben Mijazaki népszerűsége csak nőtt, annak ellenére, hogy visszavonult a filmgyártástól.
Az éhezők viadala előzményfilmje, a Énekesmadarak és kígyók balladája már negyedik hete tartja dobogós pozícióját az amerikai bevételek listáján, és esélyes, hogy még egy hétig megtarthatja helyét, ugyanis egyedül csak a december 15-én megjelenő Wonka előzheti meg. Tekintve a Wonka főszerepét játszó Timothée Chalamet népszerűségét és a film családi jellegét, nagy eséllyel meg fogja előzni Az éhezők viadalát, amely az elmúlt hétvégén közel 9 és fél millió dollárt termelt az amerikai mozikból, ezzel a hazai bevétele már 135,6 millió dollárnál jár.
A múlt hét másik dobogós filmje a Godzilla mínusz egy (Godzilla Minus One) volt, amely, bár csekélyebb számú nézőt vonzott be, mint Az éhezők viadala, mégis újfent bebizonyította, hogy a szörnyfilmeknek még mindig van keresnivalójuk a mozitermekben.
A mindösszesen 15 millió dollárból készült film hazai bevétele már 25 millió dollárnál jár, így már majdnem megkétszerezte a forgatási költségeit, és pénzügyi sikerként könyvelhető el.
Az énekesnő koncertfilmje, a Renaissance: A Film by Beyoncé idei hatalmas sikerű koncertsorozatát dolgozza fel, amelyen a tavaly kiadott, Renaissance című lemezét mutatta be. A filmet Beyoncé maga írta és rendezte, és ő volt a producer is, és nem véletlenül időzítette a hálaadás utáni hétvégére, ugyanis az amerikai moziknak nem ez szokott lenni a legforgalmasabb időszaka, ennek ellenére a nyitó hétvégén mintegy 20 millió dolláros bevételt termelt, ami kimagaslónak számít ebben az időszakban. Egy héttel később viszont
már csak a hatodik helyet foglalja el a hazai bevételi listán, és mintegy 77 százalékos bevételcsökkenést tudhat magáénak.
Beyoncé tehát nem tudta megismételni Taylor Swift koncertfilmjének majdnem egy hónapon keresztül tartó sikerét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.