Honlapján, közösségi oldalain, George Appban és George Weben, valamint ügyfeleinek küldött külön körlevélben hívja fel a figyelmet a banki adatok védelmére és egy, az elmúlt időszakban mind gyakoribb csalástípusra az Erste – közölte a Világgazdasággal a pénzügyi szolgáltató.
Az általában magukat banki alkalmazottnak kiadó vagy egyéb ismert cég nevében telefonáló csalók azzal jelentkeznek, hogy gyanús tevékenységet látnak az ügyfél számláján, feltörték a felhasználói fiókját. Az álügyintéző azt kéri, az ügyfél telepítsen egy alkalmazást (például Anydesk, Teamviewer, RustDesk) a telefonjára és a számítógépére a helyreállítás, a károk elkerülése érdekében.
Ha valaki letölt egy ilyen programot, azzal lehetővé teszi, hogy a bűnözők lássák, milyen kódokkal lép be a netbanki vagy mobilbanki felületre. Ezenkívül a csalók teljesen át tudják venni az irányítást a számítógép és mobiltelefon felett, az áldozat pedig ezután már csak tehetetlenül nézheti, hogyan szolgálják ki magukat a bűnözők az ő számlájáról és utalják el maguknak a pénzét.
Az Erste – közölték – már a csalások 90 százalékát ki tudja szűrni: a bank a tavalyi harmadik negyedévben összesen 4,4 milliárd forint ellopását akadályozta meg, ami majdnem a háromszorosa az első negyedéves összegnek. Ám hiába minden banki védelem, ha az ügyfél maga adja oda a kódokat a csalóknak: a tavaly pénzügyi visszaélésekkel okozott ügyfélveszteség felét az említett módszerrel (Anydesk vagy hasonló program telepíttetése) okozták a bűnözők. A bank a levélben tanácsokkal is segít, hogyan védekezhetnek ügyfelei a csalások ellen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.