A mesterséges intelligenciák fejlesztésével foglalkozó a Mistral AI bejelentette, hogy stratégiai megállapodást kötött a Microsofttal, amelynek értelmében a Microsoft elérhetővé teszi a francia startup legújabb mesterségesintelligencia- (MI) modelljeit az Azure kereskedelmi felhőszolgáltatásán keresztül.
A redmondi vállalat azt is bejelentette, hogy kisebbségi részesedést szerez a Mistral AI-ban, de erről részleteket nem közöltek a felek. A mesterséges intelligencia területén a Microsoft elsősorban a ChatGPT mögött álló OpenAI-jal dolgozik együtt, nagyjából 13 milliárd dollárt fektetett a kaliforniai startupba – írja a Reuters.
A Microsoftnak az OpenAI-hoz fűződő kapcsolata, mint annak legfőbb pénzügyi támogatója és üzleti partnere, trösztellenes vizsgálatok tárgyát képezi az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban. A Microsoft cáfolta a felügyeleti szervek vádjait, a cég szerint a két vállalkozás egymástól függetlenül működik.
A Mistral más technológiai óriásokkal (Amazon, Google) is együttműködik modelljeinek terjesztésében. A párizsi székhelyű céget Timothée Lacroix, Guillaume Lample és Arthur Mensch alapította. Mensch a DeepMind kutatójaként tevékenykedett, míg Lacroix és Lample korábban a Meta mesterséges intelligenciával foglalkozó csapatánál dolgozott.
A közel másfél éve elindított ChatGPT villámgyorsan meghódította az internetet, mivel képes az emberi beszélgetés pontos utánzására, szöveget generál, képeket és videókat készít. Tud dalokat komponálni, recepteket, e-maileket szerkeszteni vagy fogalmakat tömören összefoglalni az interneten talált információk felhasználásával.
Mindez felkeltette a riválisok érdeklődését is , és jó néhány cég dobta piacra a saját megoldását, valamint a vállalatok azzal igyekeznek a hírekbe kerülni, illetve növelni az eladásokat, hogy termékeikbe MI-t építenek be. Így tett a Microsoft mellett Elon Musk, de van már orosz és kínai csetbot is. Így aztán érthető, hogy a Google igyekszik megelőzni riválisait, főleg az okostelefonok piacán.
Jaj az influenszereknek: az ő munkájukat is elveszi a mesterséges intelligenciaAz influenszereket már most is sokan hamisnak és felszínesnek tartják, s míg más ágazatokban az MI betörése nagy közfelháborodást és aggodalmat okozott még azok között is, akik nem érintettek a bevezetésükben, a marketing területén ez teljesen elmaradt. Az Instagramon nemrég több ezer influenszer indított kampányt, amelyben azt követelték az ilyen profiloktól, hogy tegyék nyilvánossá: ők nem igazi emberek. Ezt sok ilyen MI megtette, de ez nem csökkentette a népszerűségüket. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.