BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Izgulhat az Airbus és a Boeing: sikerrel zárult az első nemzetközi piacra szánt kínai repülő próbaútja

A COMAC C919-es modellje direkt versenytársa lenne az Airbus A320-as, illetve a Boeing 737 MAX gépeinek. A kínai cégnek egyelőre alig van gépe forgalomban, de ez hamarosan változhat.

Sikerrel zárult az első kínai utasszállító repülőgépgyártó, a COMAC C919-es modelljének első nemzetközi útja. A fiatal gépmadár útja során a szingapúri légi bemutatót is érintette, mielőtt visszatért volna Kínába.

Az Airbus és a Boeing trónjára pályázik a COMAC C919-ese.
Fotó: AFP

Kína eltökélt célja, hogy betörjön az utasszállító repülőgépek piacára, melyet jelenleg egyértelműen a Boeing és az Airbus uralnak. A két nagyvállalat azonban egy ideje képtelennek bizonyult a termékeik iránt fennálló hatalmas kereslet kielégítésére, így a kínai COMAC, tervei szerint egy olyan szereplővé nőheti ki magát rövidesen a piacon, akinek gépei felé a nemzetközi vevők is fordulhatnak majd, ha sürgősen van szükségük repülőkre.

A COMAC a következő 3-5 évben ezért több tízmilliárd jüant fordít majd a C919-esek gyártási kapacitásának növelésére, ahogy mielőbb meg tervezi szerezni az európai légiközlekedés-biztonsági szervezet (EASA) engedélyét is, hogy a kontinensen is használhatók legyenek majd a gépek.

A COMAC jelenleg két típusú repülőgépet gyárt: az ARJ21-es regionális, illetve a C919-es hosszabb táv megtételére is alkalmas járművet. Előbbit az indonéz TransNusa Air már egy ideje használja, a C919-esekből pedig ugyan mindössze 4 darab van rendszeresítve, ezek kínai belföldi járatokat szolgálnak ki.

A kínai gyártó tavaly mindössze 2 C919-est szállított le megrendelői részére, az iparági szakértők előrejelzései szerint ez szám az idén könnyedén 7-10 közé is eshet már. A szektorális versenytárs Airbus ezzel szemben 800 polgári gépet ad majd át az idén. A COMAC terveiben azonban van fantázia.

Mivel az Airbus és a Boeing A320 neo, illetve 737 MAX családba tartozó keskeny törzsű repülőgépei az évtized nagy részében készlethiányosak voltak, a C919-nek komoly lehetősége van piaci részesedést szerezni, különösen a kínai piacon

– mondta Mike Yeomans, az IBA légi közlekedési tanácsadó cég munkatársa, hozzátéve, hogy a COMAC számára a közvetlen kihívások a helyi kereslet kielégítéséhez szükséges gyártás megszervezése, valamint a nemzetközi piacokra való behatoláshoz szükséges tanúsítás terén jelentkeznek.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.