Az Árukereső legújabb kutatásában a Valentin-napról kérdezte magyarországi és közép-európai vásárlóit. A felmérésben részt vevők több mint fele válaszolta azt, hogy nem ünnepli a Valentin-napot általában, miközben 80 százaléknál többen jelezték, hogy valamivel azért meglepik a párjukat.
A kutatásban részt vevőknek majdnem a fele a párjával tölti ezt a különleges napot. Elenyésző mértékben ugyan, de háziállatok és barátok is előfordultak válaszként – az egyedüllét mellett. Ugyanilyen arányban oszlik meg az is, hogy kit akarnak megajándékozni február 14-én:
A legtöbben (35 százalék) egy romantikus vacsorának örülnének igazán.
A top válaszok között voltak még
Más betonkeverő gépnek, processzornak és tejhabosítónak is örülne. Ez is rávilágít arra, hogy szinte minden termék boldog gazdára lelhet ilyenkor.
Arra a kérdésre, hogy mit adnának szívesen másnak, eltérők voltak a válaszok: a desszert vezet 32 százalékkal, megelőzve az ékszerkövet 19 százalékkal. A szépségápolási és műszaki cikkek körülbelül 12 százalékkal vannak a dobogó harmadik helyén, miközben a virág még az 1 százalékot sem érte el, a vacsora pedig a 2 százalékot is alig.
Magyarországon a többség, 44 százalék maximum 8 ezer forintot költene ajándékra, a megkérdezettek harmada azonban 16 ezerre emelné a limitet.
14 százalék felelte azt, hogy akár 40 ezret is kiadna, és vannak olyanok – elenyésző mértékben –, akik 80 ezret vagy annál többet is áldoznának kedvesükért.
Csehországban többen vannak (25 százalék ) azok, akik 16 ezer forint értékben fizetnének, míg Szlovákiában 30-30 százalék maximálná költését 16, illetve 40 ezer forintban Valentin-napkor.
Romániában és Bulgáriában egyenletesebb az eloszlás, de a többség (30 százalék) ott is 40 ezer forintig menne el, míg 13-13 százalék 80 ezer forintot vagy még többet költene a szerelmére. Az Adriai-tengerrel határos országok lakói – horvátok, szerbek és szlovénok – is ezt az utat választják, bár ott kevesebben lépnék túl a 40 ezer forintot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.