BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy himbálózóval bővült a BKV múzeuma – fotó

A Városi Tömegközlekedési Múzeum újabb járművel bővült. A típus első járműveit 47 évvel ezelőtt, éppen április első napján állították forgalomba.

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat. A típus első járműveit 47 évvel ezelőtt, éppen április első napján állították forgalomba. Az új retró jármű mellett számtalan patinás, évszázados múltra visszatekintő közlekedési eszköz is megnézhető, bejárható a szentendrei HÉV-állomás mellett található közlekedési múzeumban.

BKV Zrt. közleménye - Egy „új” retró járművel, a „himbálózóval” nyit ki újra a BKV szentendrei múzeuma
Fotó: BKV Zrt.

Az idényjellegűen, tavasztól őszig nyitva tartó Városi Tömegközlekedési Múzeum a főváros és Magyarország közösségi közlekedésének történetét mutatja be. A BKV közleménye szerint az ipartörténeti gyűjtemény rendkívül népszerű lett az elmúlt három évtizedben. A Budapest arculatát a hetvenes–nyolcvanas években meghatározó BKV-s Ikarusok és Ganz-villamosok mellett olyan különleges közlekedési eszközök is megtekinthetők itt, mint a Ganz-Hunslet metrószerelvény motorkocsijának prototípusa vagy egy 1897-ben készült, 1906-os állapotában helyreállított villamos.

BKV Zrt. közleménye - Egy „új” retró járművel, a „himbálózóval” nyit ki újra a BKV szentendrei múzeuma
Fotó: BKV Zrt.

A gyűjtemény most egy újabb járművel bővült. A szentendrei BKV-múzeumba került az egyik egykori Margitszigeti Sétajárat. 

A közlemény szerint ez a különleges járműtípus a Nysa mikrobuszszerelvények kivonása után került a Városligetbe és a Margitszigetre. A négy új sétajárat az UAZ 451 típusú szovjet terepjárók gépészeti főegységeinek felhasználásával készült a BKV-nál. A két pótkocsit maga után húzó mikrobusz mindhárom kocsija nyitott utastérrel készült, a sofőr zárt fülkéjében alakították ki az idegenvezető ülőhelyét is. 

Míg a korábbi Nysa sétajárat csak 10 kilométer per órás, az UAZ mikrobuszok már 25 kilométeres sebességgel közlekedhettek. A piros-fehér fényezésű szerelvények 48 embert tudtak egyszerre szállítani, és a BKV kőbányai garázsa volt az otthonuk. A négy, 1977-ben készült első generációs járművet 1989-ben cserélték le. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.