Reagált a Most vagy soha! nézettségét ért kritikákra a film producere, Rákay Philip. Azt mondta, hogy ha a film második hétvégi nézettsége bukást jelent, akkor ilyen bukást kíván minden magyar filmnek.
A Petőfi-filmként is emlegetett Most vagy Soha!-át a premiert követő második hétvégén kevesebb mint 22 ezren nézték meg a mozikban. Ez a szám jócskán elmarad a nyitó hétvége több mint 75 ezer nézőjétől.
A producert a Mandiner kérdezte arról, hogy mit szól azokhoz a cikkekhez, amelyek bukásként értékelik a film második hétvégén produkált nézettségét.
A Most vagy soha! – a határon túli jegyeladásokkal együtt – a hétvégére eléri a 150 ezres nézőszámot, a bemutatás után mindössze két héttel. Én minden magyar filmnek hasonló bukást kívánok
– válaszolta a lap kérdésére Rákay Philip. A producer ezt március 27-én nyilatkozta, vagyis a 150 ezer nézőt a harmadik hétvégére éri el az alkotás.
Rákay Philip új filmje: csak a Dűne 2. tudta megverniRögtön csúcsdöntéssel nyitott a Most vagy soha!, 1990 óta a legnagyobb magyar filmes bevételt érte el. |
A producer azt tartotta a legfelháborítóbbnak, hogy egy kritika felvetette a filmnek, hogy nem fogja visszahozni a készítési költségeit. Szerinte csak az számít, hogy a nézők szeressék a Most vagy soha!-át.
Azt fontos hozzátenni, hogy a magyar filmek piaca meglehetősen kicsi, és a legtöbb alkotás nem tud nyereséges lenni. A magyar filmek nem a profit, hanem a kultúra öregbítése miatt készülnek. A sikerüket valójában a nézőszám alapján lehet meghatározni. A hazai filmesek között általában elfogadott vélemény, hogy százezer mozinéző az a határ, amitől sikeresnek számít egy magyar film.
A Most vagy soha! első hétvégi jegyeladásaiból 162 millió forint gyűlt össze.
A filmet több mint 6 milliárd forintból forgatták, ezzel minden idők legnagyobb költségvetésű hazai produkciója lett.