A Coca-Cola klasszikus üvegpalackján a logót is üvegből öntötték ki, hogy azt a sötétben, tapintással is érzékelni lehessen, és most a japán leányvállalat a műanyag változatnál is hasonlóképp tett.
A megoldással elkerülhető az is, hogy címkét kelljen használni, ami az újrahasznosítást is megkönnyíti. Maga a 350 ml-es palack is teljes egészében újrahasznosított palackokból született és azt elsősorban elektronikus csatornákon tervezik piacra dobni – írja a Transpack.
Az újrahasznosítás mellett azonban
a címke hiánya azért is előnyös, mert így nincs szükség sima felületre, mint az itthon forgalmazott üdítős palackok esetében, ami nagyobb rugalmasságot biztosít.
A Coca-Cola új csomagolása ráadásul jelenleg a legkönnyebb (21 gramm) a szénsavas italok piacán. Az új megjelenés WorldStar díjat is éremelt. A fenntarthatóság jegyében használ egyébként a vállalat a palackra rögzített kupakokat is, annak ellenére, hogy azt sokan nem szeretik.
Ezért rögzítik az üdítőitalos palackokhoz a kupakokat |
Már mindenki tapasztalhatja, hogy amikor egy üdítőital kupakját letekerjük, nem esik a kezünkbe, hanem egy műanyag gyűrű és szál révén továbbra is kapaszkodik a palackhoz . Ennek oka egy uniós irányelv, amely 2019. júniusban jelent meg az Európai Unió hivatalos lapjában. Emiatt már 2023 elejétől kikerültek a polcokra a cégek módosított fedelű termékei, noha a szabály alkalmazásának végső határideje 2024. július. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.