BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Szponzor logó
Szponzorált tartalom
Fenntarthatóság az MFB támogatásával

Visszatér a gyökerekhez a Coca-Cola

Címke nélkül, dombornyomott logóval érkezhet a Coca-Cola legújabb palackja.

A Coca-Cola klasszikus üvegpalackján a logót is üvegből öntötték ki, hogy azt a sötétben, tapintással is érzékelni lehessen, és most a japán leányvállalat a műanyag változatnál is hasonlóképp tett.

Coca-Cola
Az eredeti, 1915-ös palackot idézi a Coca-Cola legújabb üvege, csak nem üvegből, hanem műanyagból / Fotó: worldstar.org

A megoldással elkerülhető az is, hogy címkét kelljen használni, ami az újrahasznosítást is megkönnyíti. Maga a 350 ml-es palack is teljes egészében újrahasznosított palackokból született és azt elsősorban elektronikus csatornákon tervezik piacra dobni – írja a Transpack.

Az újrahasznosítás mellett azonban 

a címke hiánya azért is előnyös, mert így nincs szükség sima felületre, mint az itthon forgalmazott üdítős palackok esetében, ami nagyobb rugalmasságot biztosít.

A Coca-Cola új csomagolása ráadásul jelenleg a legkönnyebb (21 gramm) a szénsavas italok piacán. Az új megjelenés WorldStar díjat is éremelt. A fenntarthatóság jegyében használ egyébként a vállalat a palackra rögzített kupakokat is, annak ellenére, hogy azt sokan nem szeretik.

Ezért rögzítik az üdítőitalos palackokhoz a kupakokat

Már mindenki tapasztalhatja, hogy amikor egy üdítőital kupakját letekerjük, nem esik a kezünkbe, hanem egy műanyag gyűrű és szál révén továbbra is kapaszkodik a palackhoz . Ennek oka egy uniós irányelv, amely 2019. júniusban jelent meg az Európai Unió hivatalos lapjában. Emiatt már 2023 elejétől kikerültek a polcokra a cégek módosított fedelű termékei, noha a szabály alkalmazásának végső határideje 2024. július.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.