A héten közzétették a legfrissebb játék- és konzoleladási adatokat, és bátran kijelenthetjük, hogy 2024 eddigi legérdekesebb szakaszába ért a videójáték-ipar. Ebben a témában mindig jókora érdeklődésnek örvendenek a nagy konzolgyártók eladási számai, mivel ezek alapján megtudhatjuk, hogyan is alakul a verseny. A PlayStation és az Xbox közötti konzolháború már évtizedek óta tart – legutóbbi konzoljaikat pedig 2020 végén adták ki, ugyanazon a héten. A Circana fogyasztói szokásokkal foglalkozó cég jelentése választ ad minden, a konzolháború körül fennálló kérdésre.
A Circana ügyvezető igazgatója és videojáték-ipari tanácsadója, Mat Piscatella X-oldalán is több bejegyzésen keresztül osztotta meg a cég összesítéseit. Az adatok egyik legérdekesebb része természetesen a PS5 és az Xbox Series konzolok eladási számai voltak:
A PS5 megjelenése óta már 8 százalékkal előzte meg elődje eladásait, az új Xbox konzol 13 százalékkal van lemaradva az Xbox One-tól.
Ez a lemaradás azt is jelenti, hogy még a két generációval ezelőtti Xbox 360 eladásait sem sikerült megugraniuk. A PlayStationre viszont közel sem akkora a kereslet, mint amire gyártója vagy a piac számított. A Sony azonban abban bízik, hogy idén az elektronikus eszközöknek és a zenei üzletágnak is erős éve lesz, közben a cég azon dolgozik, hogy minél nagyobb szeletet kanyarítson ki magának a nemzetközi szórakoztatóipar tortájából.
A Circana nem szolgált konkrét számokkal, csak százalékokkal, de ezek alapján megállapítható, hogy június 1-jéig
Az Insider Gaming cikke szerint 2024 májusában a PS5 vezetett a konzoleladások terén (darabszámban és bevételben is). Az Xbox Series konzolok eladott darabszámban a harmadik helyen állnak a Nintendo Switch mögött, de mivel drágább konzolról van szó, ezért a bevételi listán a második helyen állnak. A Nintendo Switch, amilyen meghatározó helyen állt évekig a konzoleladási listákon, most már hosszabb ideje évről évre gyengül:
a Switch 2023-ban már egy 30 százalékos csökkenéssel nézett szembe 2022-höz képest.
Érdekes azt is megjegyezni, hogy a konzolok, kiegészítők és videójátékok eladásai 6 százalékkal csökkentek májusban az egy évvel korábbiakhoz képest – ez nagyjából 4 milliárd dollárnyi bevételt jelent.
Érdekes módon májusban nem az új játékmegjelenések vezették az eladási listát, hanem egy négyéves játék, a Ghost of Tsushima. Valójában ez nem is meglepő, ugyanis a játékot május 16-án adták ki PC-re, addig csak PS4-en és PS5-ön volt elérhető. A Sucker Punch Productions játéka hatalmas kritikai elismerésnek örvendhetett, és most
a Ghost of Tsushima PC-s megjelenése is „nagyon pozitív” értékelésen áll a Steamen,
ami azt jelenti, hogy a játékosok több mint 90 százaléka meg van vele elégedve.
A jelentés azt is kimutatta, hogy az elmúlt egy év legtöbbet eladott videójátéka a Helldivers 2 volt, ami csak PS5-re és PC-re jelent meg. Az Xboxosok sajnos kimaradtak az űrbogarak és kiborgok levadászásából. A Microsoft konzolja tehát hátraszorult a PlayStationnel szemben, de lehet, hogy nem is aggódnak emiatt a redmondiak.
A héten bejelentették, hogy jócskán megváltozik az Xbox és a PC Game Pass is. A szolgáltatás azért annyira népszerű, mert megfizethető áron kínál rengeteg videójátékot, valamint mivel az Xboxon megjelenő játékok nagy része már a megjelenéstől kezdve elérhető, így nem kell külön megvenni.
A Game Pass viszont most jelentősen megváltozik, ugyanis az új rendszer szerint már nem mindegyik előfizetési formában lesznek megjelenési napon elérhetők az új játékok. A legnagyobb újdonság, hogy
most már nincs is szükség Xbox-konzolra ahhoz, hogy Xbox játékokkal játszhassunk.
Mostantól kezdve bizonyos okostévéken már elérhető a funkció, hogy streamelni lehessen Xbox-játékokat a Game Passen keresztül, így nincs szükség magára a konzolra. Ez csak az Xbox Game Pass Ultimate-előfizetőknek elérhető, ami a szolgáltatás legdrágább előfizetése.
Az új rendszer a következő előfizetéseket tartalmazza:
A Game Pass változtatásait a Microsoft új pénzügyi évének kezdetére időzítették, ezzel vélhetően új célok és potenciálisan stratégiai változások is együtt járnak. Mindez pedig új lendületet adhat a cégnek, az új Game Pass-előfizetésekkel pedig kompenzálhatják az elmaradó konzoleladásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.