BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Visitors are seen at the CAMRA (Campaign for Real Ale) Great British Beer festival at Olympia exhibition centre, London on August 7, 2017. The five day event is Britain's largest beer festival with around 55,000 people expected to attend. The festival features over 900 real ales and ciders from around the world. (Photo by Alberto Pezzali/NurPhoto) (Photo by Alberto Pezzali / NurPhoto / NurPhoto via AFP)

Tisztességtelen marketing: hamis a spanyol sör?

Terjed a trend, amelyben a vállalatok másnak állítják be a termékeiket, mint amik valójában. Az Egyesült Királyságban többen olasz vagy spanyol sörként hirdetik termékeiket, miközben helyben főzik. A Molson Coors ezt az egyre népszerűbb Madrí Excepcionallal teszi.

A Madrí Excepcional spanyol sör tavaly 93,3 millió font forgalmat bonyolított le, és az idei második negyedévben a lágerek közül a harmadik legnagyobb bevételt generálta a brit szórakozóhelyeken. Az egyre népszerűbb márka már a Carlsberg sikerének rovására megy az Egyesült Királyságban Jacob Aarup-Andersen, a versenytárs dán sörgyár vezérigazgatója szerint. A számok mögött azonban turpisság rejlik.

Nem minden spanyol sör valójában az, aminek hirdetik.
Visitors are seen at the CAMRA (Campaign for Real Ale) Great British Beer festival at Olympia exhibition centre, London on August 7, 2017. The five day event is Britain's largest beer festival with around 55,000 people expected to attend. The festival features over 900 real ales and ciders from around the world. (Photo by Alberto Pezzali/NurPhoto) (Photo by Alberto Pezzali / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Nem minden „spanyol sör” az, aminek hirdetik / Fotó: AFP

Hogyan vált spanyol sörré a brit láger?

A Madrí Excepcionalt négy éve kapni a brit bárokban, ám a népszerűsége két éve ugrott meg, amikor a Covid–19 miatti korlátozások feloldása idején a márkát új megvilágításba helyezték a fogyasztóknak: a napsütötte spanyolországi nyaralás életérzését villantották fel előttük a termék megvásárlása esetére. A két hatás együttesen a forgalom robbanásszerű növekedését okozta.

A sörmárka mára a spanyol kultúrára épít, a hirdetésekben „Madrid lelkeként” hivatkoznak rá, holott az angol Yorkshire megyében, a kanadai-amerikai Molson Coors multinacionális vállalat üzemében főzik.

Igaz, a sört a La Sagra nevű kézműves spanyol sörfőzővel közösen alkották meg, ám az szintén a Molson Coors tulajdona.

A spanyol Estrella Galicia sörfőzde nemzetközi ügyvezetője, Aitor de Artaza arról beszélt a The Telegraphnak, hogy szerinte a Madrí reklámja nem volt „nagyon őszinte” amikor elhitette a fogyasztókkal, hogy spanyol sört isznak.

A Heineken is hasonlóan csapott le a britek menekülésére a bezártság elől. A vállalat a marketingjében a Birra Morettit olasz lágerként tünteti fel, miközben Manchesterben főzi az Egyesült Királyság piacára. A Fülöp-szigeteken alapított, de spanyolországi székhelyű San Miguel sört pedig a Carlsberg készíti a brit sörpiacra, az angliai Northamptonban,

A Guinness a Premier League hivatalos söre

A Guinness bejelentette első globális labdarúgó-partnerségét. A hamarosan kezdődő szezontól érvényes, négyéves megállapodás értelmében a Guinness lesz a Premier League hivatalos söre, a Guinness 0.0 pedig a Premier League hivatalos alkoholmentes söre.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.