A Madrí Excepcional spanyol sör tavaly 93,3 millió font forgalmat bonyolított le, és az idei második negyedévben a lágerek közül a harmadik legnagyobb bevételt generálta a brit szórakozóhelyeken. Az egyre népszerűbb márka már a Carlsberg sikerének rovására megy az Egyesült Királyságban Jacob Aarup-Andersen, a versenytárs dán sörgyár vezérigazgatója szerint. A számok mögött azonban turpisság rejlik.
A Madrí Excepcionalt négy éve kapni a brit bárokban, ám a népszerűsége két éve ugrott meg, amikor a Covid–19 miatti korlátozások feloldása idején a márkát új megvilágításba helyezték a fogyasztóknak: a napsütötte spanyolországi nyaralás életérzését villantották fel előttük a termék megvásárlása esetére. A két hatás együttesen a forgalom robbanásszerű növekedését okozta.
A sörmárka mára a spanyol kultúrára épít, a hirdetésekben „Madrid lelkeként” hivatkoznak rá, holott az angol Yorkshire megyében, a kanadai-amerikai Molson Coors multinacionális vállalat üzemében főzik.
Igaz, a sört a La Sagra nevű kézműves spanyol sörfőzővel közösen alkották meg, ám az szintén a Molson Coors tulajdona.
A spanyol Estrella Galicia sörfőzde nemzetközi ügyvezetője, Aitor de Artaza arról beszélt a The Telegraphnak, hogy szerinte a Madrí reklámja nem volt „nagyon őszinte” amikor elhitette a fogyasztókkal, hogy spanyol sört isznak.
A Heineken is hasonlóan csapott le a britek menekülésére a bezártság elől. A vállalat a marketingjében a Birra Morettit olasz lágerként tünteti fel, miközben Manchesterben főzi az Egyesült Királyság piacára. A Fülöp-szigeteken alapított, de spanyolországi székhelyű San Miguel sört pedig a Carlsberg készíti a brit sörpiacra, az angliai Northamptonban,
A Guinness a Premier League hivatalos söreA Guinness bejelentette első globális labdarúgó-partnerségét. A hamarosan kezdődő szezontól érvényes, négyéves megállapodás értelmében a Guinness lesz a Premier League hivatalos söre, a Guinness 0.0 pedig a Premier League hivatalos alkoholmentes söre. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.