A hatékonyabb működtetés érdekében egy újonnan létrehozott leányvállalaton keresztül biztosítja a továbbiakban a Magyar Posta Zrt. az automatafelügyeleti szolgáltatást – közölte a Világgazdasággal a társaság, hozzátéve, hogy az intézkedés nem okoz fennakadást a szolgáltatásokban.
A Magyar Posta azután döntött úgy, hogy a tevékenységet egy profiltiszta leányvállalatba helyezi át, miután átfogóan elemezte az elmúlt másfél év automatafelügyeleti szolgáltatását. A cél az, hogy racionálisabb, a megbízók igényeinek kiszolgálásához jobban illeszkedő működési struktúra jöjjön létre – indokolt a vállalat. A társaság december első napjaiban alapította meg a százszázalékos tulajdonában álló MPF Felügyeleti Szolgáltató Kft.-t, amely január 8-án kezdi meg üzleti tevékenységét.
A Magyar Posta tájékoztatása szerint a változásról az érintett automataüzemeltetők is értesítést kaptak.
A leányvállalati működtetés kismértékben érinti a felügyeleti szolgáltatás általános szerződési feltételeit is, ezek közzétételéről a változás időpontjáig gondoskodnak. A vállalatnál azt is leszögezték, hogy a szervezeti átalakulás a szolgáltatások biztosítását, elérhetőségét, biztonságát és folytonosságát nem érinti.
Valamennyi működő étel- és italautomata forgalmára rálát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal 2018. július 1-jétől.
Az automaták felügyeleti szolgáltatója, a Magyar Posta korábban azt közölte, hogy a határidőig mintegy 25 ezer automatába szereltek be felügyeleti egységet (AFE). Az utóbbiak megvásárlására és a felügyeleti szolgáltatás díjára készülékenként 120 ezer forintot – összesen 1,44 milliárdot – adott a kormányzat a költségvetésből.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.