A nézők egyelőre óvatosak, a visszajelzések szerint bár nagyon várták, hogy kinyissanak mozik, és örültek a nyitásnak, a látogatottság egyelőre mégis jócskán elmarad a járvány előttitől – számolt be a Világgazdaságnak Répás Ágnes, a Budapest Film Zrt. kommunikációs vezetője, és hasonlóan nyilatkozott Buda Andrea, a Cinema City PR- és marketingigazgatója is.
Az art mozik június 25-én nyitottak újra, július közepéig körülbelül 1200 előadás volt, mintegy hétezer látogatóval. Répás Ágnes elmondta, hogy
a mozik kihasználtsága változó, de általában 10-20 százalékos.
A Művész, a Corvin és a Puskin forgalma a legnagyobb. Az idén már sokadszor tervezik újra az évet, és a folytatás szempontjából sok függ attól is, hogy lesz-e a járványnak második hulláma, és ha lesz, milyen mértékű lesz. Így most még a nagy amerikai kasszasikerek bemutatási időpontja is bizonytalan.
Július a magyar film hónapja, amikor a Nemzeti Filmintézet kezdeményezésére és támogatásával jóval nagyobb hangsúlyt kapnak a magyar filmek. Július végén pedig – a korábbi évekhez hasonlóan – a Vertigo Filmhét kezdődik, több fontos premierrel.
A Budapest Film Zrt. mozijaiban mindenesetre az ősztől nagyon sok fesztivált tartanak a műsorrendi vetítéseken kívül. „A rendezvénynaptárunk betelt, reméljük, hogy további bezárásokkal nem kell számolnunk” – mondta Répás Ágnes, aki a járványhelyzet súlyosbodása esetén éves szinten 75 százalékos nézőszámcsökkenésre számít. Nagyon sok múlik az utolsó negyedéven, a mozik egyik legerősebb időszakán.
A jegyárakon sem a Budapest Film, sem a Cinema City nem változtatott. A Cineworld Group tagjaként a Cinema City Európa második legnagyobb multiplex-üzemeltetője. A fővárosban hat helyszínen, vidéken 12 megyeszékhelyen működtet mozit, 158 teremmel.
A július 2-i újranyitás óta egy hét alatt 14 százalékkal nőtt a nézők száma, de a multiplexek nyitvatartása még rövid, jellemzően 14 óra és 21 óra 30 perc közötti
– közölte Buda Andrea.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.