Tavaly május és augusztus között 2,4 milliárd forint értékben 1200 tonna grillkolbász fogyott a boltokban, ez értékben 18, mennyiségben 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi grillszezon eladási adatait – közölte a Világgazdasággal a Nielsen. A piackutató adatai arra is rávilágítanak, hogy a forgalom bolttípus szerinti megoszlása meglehetősen koncentrált: az értékesítés 92 százaléka a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódott. Ebből 55 százalék jutott a 400 és 2500 négyzetméter közötti áruházakra, 37 százalék a 2500 négyzetméter felettiekre.
Kiemelt népszerűségnek örvendett a grillsajt is a 2018. május–augusztusi időszakban: 755 millió forint értékben, 250 tonnányi talált belőle gazdára, ez értékben 20, mennyiségben 9 százalékos növekedés. A grillsajtot elsősorban szupermarketben vagy diszkontban szerzik be a fogyasztók, a 400 és 2500 négyzetméter közötti boltméretben zajlott a kategória forgalmának 90 százaléka.
Szerényebb mértékben, de a grillfűszerek piaca is bővült, a vizsgált időszakban értékben 5, mennyiség szempontjából pedig 2 százalékkal nőtt az érintett termékek kiskereskedelmi forgalma. A grillezésekre használt fűszerkeverékből több mint 50 tonnát spájzolt be a lakosság, miután e célra hozzávetőleg 320 millió forintot költött. A grillfűszerek forgalma kevésbé koncentrált: csak az értékesítés háromnegyede jut a 400 négyzetméter feletti csatornákra, miközben 14 százalékos rész a kisebb, 50–200 négyzetméteres boltoknak is jut.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.