Már a második levelével ostromolja a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedésért felelős államtitkárát annak érdekében, hogy
kompenzálják azokat a fuvarozókat, akik/amelyek megbízásaikat késve, kerülőúton vagy drágábban tudják teljesíteni az autópályákon folyó munkák miatt.
A Tóth Péternek írt első, július 2-i levél az M1-es felújítása kapcsán született. A beruházást az egyesület természetesen üdvözli, de felpanaszolja, hogy az esetenként tíz kilométeresnél is hosszabb torlódásokból adódóan drasztikusan romlott az áruszállítóknak nyújtott szolgáltatás. Így bizonytalanná vált a fuvarok időbeli teljesítése és tervezhetősége, ezzel az ügyfeleik bizalmát is elveszíthetik a fuvarozók.
A hosszabb menetidő ráadásul olyan pluszköltségeket generál, amelyeket nem lehet áthárítani a megbízóra, és mindez még további hónapokig tart.
Az MKFE a vonatkozó útdíjrendelet alapján indokoltnak tartja és kezdeményezi, hogy az érintett szakaszokon függesszék fel, de legalább 50 százalékkal csökkentsék az útdíjat.
Az egyesület a leveleire nem kapott választ – tudta meg a Világgazdaság Árvay Tivadartól. Az MKFE megbízott főtitkára elmondta, hogy levelük elküldése után néhány nappal a szaktárca kikérte a szervezet véleményét az M1-es rekonstrukciójának műszaki részleteiről. Az erre adott, egyetértő válaszban az MKFE megismételte a kérését.
Majd a napokban újabb levelet írtak, miután megkezdődött az M0-s még nagyobb forgalmi nehézségeket ígérő felújítása:
a szigetszentmiklósi lehajtás szüneteltetése miatt például igen körülményessé vált a Csepel-szigeten működő ipari létesítmények, logisztikai parkok megközelítése. A Balatonnál már megkezdődött az M7-es felújítása is.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.