Eldördült a startpisztoly júniusban a turizmus belföldi szakaszán – derül ki a KSH pénteki gyorsjelentéséből. A koronavírus-járvány hatására a külföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma ekkor 93, a belföldi vendégek által eltöltötteké 59 százalékkal volt kevesebb az előző év azonos időszakában mértnél. Összességében 75 százalékkal csökkent a vendégéjszakák száma júniusban, a májusi mínusz még 93 százalékos volt.
Májusban az összes vendégéjszaka 87 százalékát a belföldi vendégek töltötték el. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 77 százalékkal volt kevesebb.
A járvány miatti korlátozások május végi feloldásának köszönhetően a vendégéjszakában mért belföldivendég-forgalom júniusban dinamikusan, több mint négyszeresére nőtt az előző hónaphoz viszonyítva.
Júniusban a külföldi vendégek és vendégéjszakák száma 93 százalékkal visszaesett az előző év júniusihoz képest.
A szálláshelyekre érkezett 41 ezer vendég 101 ezer vendégéjszakát töltött el. Az éjszakák száma a panziókban elérte az előző év azonos hónapjában mért érték ötödét, a többi szállástípusban 3−14 százalék között volt. A legnagyobb mértékű, 98 százalékos csökkenés Budapesten történt, a Balatonnál az előző év júniusi forgalom kevesebb mint tizede realizálódott.
A belföldi vendégek száma 60, a vendégéjszakáké 59 százalékkal visszaesett. A vendégszám 285 ezer, az eltöltött vendégéjszakák száma 672 ezer volt. Utóbbi leginkább a közösségi szálláshelyeken, legkevésbé a panziókban csökkent.
A belföldi vendégek a legtöbb, minden harmadik éjszakát a Balatonnál töltötték el, ahol az előző év júniusi éjszakaszám közel felét regisztrálták a szálláshelyek.
Az összes bruttó árbevétel folyó áron 12 milliárd forintot tett ki, vagyis 77 százalékkal esett vissza.
Az első féléves mérleg 99 milliárd forintos árbevételt, azaz 59 százalékos elmaradást, a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák 61 százalékos csökkenését mutatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.