A látható makropálya egyelőre biztató. Önök mégis már februárban bejelentették, hogy szükség van gazdaságvédelmi akciótervre, amelynek részleteit a jövő hétre ígérik. Miért van erre szükség?
Az első negyedévben 5,3 százalék volt a GDP-növekedés , amivel elsők vagyunk az uniós országok között, de azt is látjuk, hogy Magyarország szempontjából a külső gazdasági környezet nem feltétlenül kedvezően változott az elmúlt hónapokban. Különösen a német gazdaságról érkeznek kedvezőtlen hírek, amely a gazdaságunk teljesítményének exportoldalon 25 százalékát adja. A német ipar gyengélkedik. Nem lehetünk vakok, ha a legfontosabb külső partnerünk gazdasági növekedése lassul, az hat a magyar gazdaságra is. Ezért a gazdaságvédelmi akcióterv arra koncentrál majd, hogy hogyan lehet a hatékonyság növelésével, a termelékenység javításával a gazdasági növekedést fenntartani, mert egyértelmű célunk, hogy Magyarország jóval az Európai Unió átlagos növekedése felett tudjon teljesíteni.
A német gazdasággal kapcsolatos félelmek egyik mozgatórugója az autógyárak kiszivárogtatott kapacitásleépítése. Ennek milyen hatása lehet a magyar gazdaságra?
Magyarország legfontosabb értéke az, hogy az elmúlt években megtelepedett iparági vertikumnak köszönhetően a legmagasabb hozzáadott értéket tudja biztosítani az autóipari befektetőknek a közép-európai országok között infrastruktúra, a munkaerő minősége, a jogi és üzleti környezet tekintetében, hogy a földrajzi elhelyezkedésből adódó logisztikai lehetőségekről ne is beszéljünk. Emellett a munkaerő- és a költségszempontokat vizsgálva Magyarországnak jó esélye van arra, hogy további magas hozzáadott értéket biztosító befektetéseket is idevonzzon. Emiatt nem gondoljuk, hogy egy pillanatnyi gazdasági lassulás komolyabban befolyásolná a beruházási döntéseket. Végül, de nem utolsósorban, az autógyárak cáfolták is a magyarországi beruházások csúszásával kapcsolatos híreket.
A teljes interjút a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.