Az informális emberi kapcsolatok hiányának negatív hatásai tetten érhetőek a munkamorál és a teljesítmény romlásában is. Azt pedig régóta tudjuk, hogy a motiváció és a teljesítmény egyenes arányban változik egymással.
A szabadulószóbákat szinte megjelenésüktől kezdve az élelmesebb hr-esek többé-kevésbé beépítették a csapatépítő programok közé. Nem véletlenül, hiszen a közösség alakításán túl a kijutós játék hatékonyabbá tudja tenni a szervezetben a munka során felmerülő problémák megoldását. A közös problémamegoldás, a kommunikáció és konfliktuskezelés játékos és szórakoztató módon történő fejlesztése a szabadulószobák fő erőssége. A kijutós játék fejleszti azokat a készségeket, attitűdöket, melyek elengedhetetlenek a sikeres üzleti működéshez. A szabadulószobákban fejlődik az emberismeret, együttműködés, empátia önismeret, felelősség, kockázatvállalás, koncentráció, magabiztosság és az optimizmus. Ráadásul a szabadulószoba valóságos aranybányája a flow-élménynek, és a közös sikernek, ami sokáig üzemanyagként szolgálhat a hétköznapok során.
A fentiek bár igazak és ezt a gyakorlat is igazolta, mégsem segítenek olyan sokat a járványhelyzet legsötétebb napjaiban, amikor a szabadulószobák sem fogadhatunk vendégeket.
Szerencsére néhány innovatív szabadulószoba-üzemeltető nem nyugodott bele ebbe a helyzetbe és gőzerővel dolgozott valamilyen alternatív megoldáson. Így tett a magyar Exit The Room is, aki eddig is 6 országban és számtalan városban üzemeltetett szabadulószobákat, a járvány első napjaiban pedig gőzerővel látott hozzá egy olyan online játék fejlesztéséhez, amely ugyanazt az élményt tudja nyújtani, mint a kijutós játékok a helyszínen.
„Aztán az ősz és a vírus második hulláma egy olyan meglepő fordulatot hozott a történetben, ami felülmúlta legmerészebb álmainkat is. Azt vettük észre, hogy egyre több cég keresett meg minket online csapatépítővel kapcsolatban. A szabadulószobák mindig is népszerű csapatépítő programok voltak, ám azt előzetesen nem gondoltuk volna, hogy az online csapatépítők ekkora érdeklődésre tartanak majd számot.” – mondta Rétfalvi Gábor az Exit The Room tulajdonosa.
„Kapkodtuk a fejünket: Apple, Google, Amazon, FIFA – amikor ilyen feladóktól érkeznek megkeresések, majd pozitív értékelések online csapatépítőinkre, akkor elkezdtük érezni a bizsergést, hogy belenyúltunk valamibe. Olyanba, ami nem csak ránk és nem csak a kijutós játékok fejlődésére van hatással, de iparágtól függetlenül munkavállalók tömegeire, akik nem lesznek zombik a home office-ban.” – tette hozzá.
„Ütjük a vasat, amíg meleg és folytatjuk a fejlesztést a visszajelzések alapján. Az online csapatépítők legújabb generációjában már nem csak játékot, hanem komplex egyedi megoldásokat is kínálunk a cégeknek, akik saját arculatukhoz szeretnék igazítani tartalmában és megjelenésükben a csapatépítőket. Számtalan ötletünk is van még, szakértőkkel együttműködve keressük például annak a módját, hogy az online szabadulószobákat a csapatépítés mellett a toborzási, kiválasztási folyamatokban is eredményesen tudja használni a hr szakma.” – számolt be jövendőbeli terveiről és a fejlesztés irányairól.
Aki pedig saját bőrén akarja megtapasztalni, hogy milyen a csapatépítés az online szabadulószobákban, további információkat és számtalan opciót talál a online szabadulószobában már most piacvezető magyar cég weboldalán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.