Három saját logisztikai központból látják el a hazai áruházakat, most épül a negyedik, emellett pedig három, a mélyhűtött áruk fogadására alkalmas külső raktárral is dolgoznak. Az üzletekben folyamatosan ügyelnek a termékek frissességére, így naponta több alkalommal sütik helyben a pékárukat. A döntő hányadában magyar beszállítóktól származó termékek között a hagyományoson kívül bio, valamint laktóz- és gluténmentes pékárut is megtalálhatnak a vásárlók a folyamatosan bővülő kínálatban.
Ma már természetes, hogy az élelmiszerüzletekben helyben sütött pékárut lehet vásárolni, de érdemes felidézni, hogy 2010-ben a Lidl Magyarország volt az első a hazai diszkontláncok között, amelyben bolti pékséget alakítottak ki, lehetővé téve a helyben sütött pékáruk árusítását. A fogadtatás minden várakozást felülmúlóan pozitív volt, így a friss, helyben sütött pékáruk 2012 óta már minden egyes áruházukban elérhetők.
A Lidl ebben a termékkörben is a vásárlói igények maximális kiszolgálására törekszik. A pékárukínálatában a frissességet biztosítva, a fogyáshoz igazítva napi több alkalommal helyben sütött termékek mellett a közvetlenül a partnereik pékségeiből beszállított napi pékáruk is szerepelnek. Így garantálva azt, hogy folyamatosan friss termékek kerüljenek ki a polcokra. Mindezt persze a beszállítók és a termékek folyamatos minőség-ellenőrzése mellett.
Nem véletlen tehát, hogy a pékáruk rendkívül népszerűvé váltak a fogyasztók körében. A Lidl állandó kínálatában jelenleg több mint hatvanféle különböző helyben sütött termék érhető el, mely ebben a kategóriában a legszélesebb kínálatot jelenti a diszkontok közül.
A hazai beszállítók támogatása a pékáruknál is kiemelten fontos: jelenleg a friss pékáruk 85 százaléka származik magyarországi üzemekből. De egy jó magyar pogácsára már például a szerb és a horvát vásárlók is betérhetnek a helyi Lidl áruházakba, mert ott ezek már évek óta magtalálhatók a kínálatban. Ezenfelül időszakosan például a hazai üzemekből származó belga csokoládés-meggyes párnát vagy az olívás stanglit is exportálnak.
Manapság egyre többek számára kényszer, hogy valamilyen speciális étrend szerint táplálkoznak ételérzékenységük vagy allergiájuk miatt. Nem is kis rétegről van szó: hazánk lakosságának 1-2 százaléka gluténérzékeny, a laktózérzékenyek száma a népesség 20–40 százalékát is elérheti. Esetükben fontos, hogy olyan termékeket vásároljanak, amelyeket biztonsággal fogyaszthatnak. Az áruházlánc polcain egyre bővül a speciális igényeket kielégítő termékkínálat a pékáruk körében is, ennek megfelelően egyre könnyebb megtalálni azokat az ételeket, amelyekből az érintettek összeállíthatják változatos és tápanyagdús értrendjüket, csupán azokat a nyersanyagokat és élelmiszereket mellőzve, amelyeket mindenképpen szükséges. A termékek zárt csomagolásban érkeznek, így is sütik őket, tehát a szállítási és értékesítési folyamat során is a zárt csomagolásban maradnak, ezáltal kizárt a termékek glutén-keresztszennyeződésének lehetősége.
Ha a saját háztartásunkra gondolunk, talán könnyen belátható, hogy éppen a pékáruk mehetnek a legnagyobb mennyiségben veszendőbe. A vállalat kiemelt célja, hogy elejét vegyék az élelmiszer-pazarlásnak, és a lehető legnagyobb mértékben csökkentsék a megsemmisítésre kerülő élelmiszerek arányát. Ez már az áruházak számára szükséges mennyiségek meghatározásánál kezdődik, az áruházak pedig egy pontos sütési terv alapján határozzák meg a napi fogyasztáshoz igazodó mennyiséget. A csomagolt beszállítói pékárukat 50 százalékos kedvezménnyel értékesítik a fogyaszthatósági idő utolsó napján. Az el nem adott pékárut, valamint zöldséget és gyümölcsöt a Lidl állati takarmányként állatkerteknek, állatmenhelyeknek és vadászegyesületeknek adja, vagy biogázüzemben hasznosítja újra, és elektromos energiát állít elő belőlük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.