Huszonöt évvel ezelőtt, 1996. november 8-án nyitotta meg kapuit az első Tesco hipermarket Magyarországon, amely a régióban is az első volt. Ez volt a Tesco Pólus, a 30-as, 40-es és afeletti korosztály többsége alighanem még ma is emlékszik a fülbemászó „Álomáruház álomárakkal” szlogenre. Érdekesség, hogy 25 éve a Pólus Center is az első bevásárlóközpontok egyike volt, ugyanúgy 1996 ősze óta íródik a története, mint a Duna Plazáé. Összehasonlításképp a versenytársak közül Budapesten 1997-ben nyitotta meg első hipermarketjét a SPAR, amely korábban Győrben tesztelte a nagy alapterületű áruházas vásárlást. A hipermarketszegmensben szintén meghatározó Auchan Magyarországon 1998-ban lépett a színre első áruházával, Budaörsön. A piacon ugyancsak meghatározó diszkontláncok közül a Lidl csak 2004-ben nyomta meg itthon a startgombot, az Aldi pedig 2008-ban.
Visszatérve az angliai székhelyű kiskereskedelmi üzletláncra, nem a Tesco Pólus volt az első nagy dobás a magyar piacon, hiszen már 1994-ben felhívta magára a figyelmet azzal, hogy felvásárolta a Global bolthálózatát. Ez a brand az ország északnyugati részén, mindenekelőtt Győr-Moson-Sopron megyében volt elterjedt, a cég kisebb alapterületű S-market egységeket üzemeltetett. Nem volt példa nélküli az akvizíció, mert míg az Auchan csak a Cora áruházait vette át, addig például a SPAR a Billa és a Kaiser’s üzleteit is. Még ugyanabban az évben, 1994. november 23-án megnyitotta az első, önálló szupermarketjét a Tesco Szombathelyen. Ami pedig a hipermarketeket illeti, az első fecskének számító Tesco Pólus után, 1997-ben a Fogarasi úti volt a második a sorban, 1998-ban pedig megkezdődött az országos terjeszkedés.
Az áruházlánc ma már 112 hiper-, 34 szupermarketet és S-marketet, továbbá 53 Tesco Expressz kényelmi üzletet, valamint webshopot is üzemeltet, a 2020 márciusától 2021 februárjáig tartó üzleti évben pedig 590 milliárd forint feletti nettó árbevételt ért el.
Az idáig vezető úton meghatározó mozzanat volt az is 1998 során, amikor a Tesco elsőként a piacon belevágott a sajátmárkás termékek bevezetésébe. A társaság elsőként ismerte fel azt is, hogy a mind nagyobb boltszám és lefedettség ellenére ne a fogyasztó alkalmazkodjon a nyitvatartáshoz, hanem épp ellenkezőleg. Ennek szellemében indult el 2000. augusztus 7-én az első 24 órán át nyitva tartó Tesco üzlet, minden addiginál rugalmasabb bevásárlást téve lehetővé.
A formátumok bővülését hozta el 2005, amikor a budapesti Pagony utcában megnyílt az első Tesco Expressz, utat engedve a kényelmi vásárlás műfajának. A sokszínűség azóta is meghatározó, hiszen a vállalat felmérései szerint is a vásárlóknak csak a 4 százaléka vesz igénybe egyetlen csatornát, azaz a többi 96 százalék tetszőleges kombinációban látogatja a hiper- és szupermarketeket, kényelmi boltokat, vagy használja az online szolgáltatások valamelyikét. Ebbe az irányba mutat a Tesco és a Shell együttműködése is, melynek keretében 2021 szeptemberében 23 minishop nyílt országszerte a töltőállomásokon.
Több lényeges lépést is tett a Tesco 2010-ben a vásárlók érdekeit szem előtt tartva. Először is megoldást kínált arra, hogy egyes áruházakban csúcsidőszakban se legyenek a pénztárak előtt hosszan kígyózó sorok, ezért bevezette az önkiszolgáló kasszákat. A hipermarket-szegmens többi szereplője közül a SPAR 2017-ben, az Auchan 2019-ben lépett ebbe az irányba. Még a Tesco online kasszás startjának évében, tehát 2010-ben a Clubcard kibocsátásával elindult az első hűségprogram is Magyarországon.
Az évek során nemcsak a külső arculati elemeiben, hanem belső szerkezetében is átalakult, megújult a Tesco. Ennek szellemében a munkaerőpiaci lábat erősítve 2012-ben megnyomta a startgombot a cégcsoport a Tesco Akadémián is, ezáltal már csaknem egy évtizede működik az áruházlánc kereskedelmi szakképzésre specializálódott leányvállalata. Ezután 2013-ban a nemzetközi trendekre Magyarországon a lehető leghamarabb reagálva újabb nagy lépést tett a Tesco: a versenytársak közül elsőként elindította az online rendelést és kiszállítást. Viszonyításképp, 2019 májusában a hazai bolthálózatok közül a SPAR ötödik szereplőként jelent meg webshopjával, ezzel a lépéssel a GRoby, a Tesco, a CBA Príma és az Auchan nyomdokaiba lépett. Azóta az ország több mint 500 pontján érhető el a Tesco szolgáltatása több mint 1,9 millió háztartás számára.
Közben technológiai fronton is egymást érték a beruházások, több korábbi lépéshez hasonlóan a Scan&Shop szolgáltatást és a hozzá tartozó applikációt is a gyors és biztonságos vásárlás körülményeinek megteremtése hívta életre. Ezek után az utóbbi évek egyik legnagyobb dobása volt, hogy 2019-ben Budapestre hozta szolgáltatóközpontját a Tesco. A nemzetközi versenyben elnyert Tesco Business Services and Technology központ létrehozásával a Váci úti bázison 800 magas hozzáadott értékű munkahelyet hoztak létre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.