A közgazdaságtan humanizálása című munkájukban azt állítják, hogy a közgazdászok az elmúlt 250 év során szem elől tévesztették az emberi érzések, gondolatok, motivációk teljes skáláját. Épp ezért visszatértek a kiindulóponthoz, Adam Smith-hez, és az ő szemléletmódját integrálják a mai kutatásokba.
Az emberi viselkedés nem úgy működik, mint az erkölcs nélküli molekulák a kémcsőben – figyelmeztetik a kortárs közgazdászokat. Adam Smith-t idézik, aki mély meggyőződéssel a saját érdekből fakadó cselekvés részének tekinti az emberi egyenlőséget és méltóságot. Az 1776-ban megjelent A nemzetek gazdagsága, továbbá Az erkölcsi érzelmek elmélete című munkái ma is érvényes kiindulópont ahhoz, hogy a 21. századi közgazdaságtant kiegészítsék az emberi kapcsolatok alapját jelentő fogalmakkal: az érzelmekkel, az együttérzéssel és a helyénvalóság iránti érzékkel.
Csak akkor válhat a közgazdaságtan újra emberközpontú tudománnyá, ha a gazdasági folyamatok értékelésében az emberi kapcsolatokat építő érzéseket, a bajtársiasságot és a jóhiszeműséget is tekintetbe vesszük – hangsúlyozzák. A szerzők kötetükben olyan kérdésekre is választ adnak, amelyekre sem a közgazdászoknak, sem a kognitív pszichológusoknak, az empiristáknak vagy a viselkedéskutatóknak sem sikerült magyarázatot találniuk, például a kísérleti játékokra és azok eredményeire vonatkozóan. A mű konklúziója: ahhoz, hogy a gazdasági fejlődés tudománya a 21. században az emberiségről szólhasson, arra van szükség, hogy magába foglalja az ember társadalmi fejlődésének tanulmányozását is.
A közgazdaságtan humanizálása című kötet exkluzív kiadói áron vásárolható meg a Pallas Athéné Könyvkiadó Bölcs Várban (Budapest, I. kerület, Úri utca 21.) működő könyvesboltjában, valamint a webshopjában. A PABooks kiemelt figyelmet fordít a közösségépítésre is. Facebook-oldalán és podcastcsatornáján (elérhető a Spotify- és az iTunes-platformokon) további hasznos, érdekes információk találhatók a megjelenő könyvekről és a hozzájuk kapcsolódó eseményekről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.