A magyarorszag.hu oldalon elérhető Jármű Szolgáltatási Platformon a forgalmi rendszám megadását követően ingyen lekérdezhetjük autónk különböző magyar nyilvántartásokból származó életútjának lényeges adatait. Ezeket a hiteles információkat fel is tölthetjük a kiválasztott használtautó-kereskedési oldalra, illetve később megküldhetjük a vevőnek is. A felületre a Központi Azonosítási Ügynök valamely azonosítási szolgáltatásával ( Ügyfélkapu, Ügyfélkapu+, eSzemélyi, Telefonos azonosítás, Arcképes azonosítás) léphetünk be.
Ha aláírtuk az adásvételi szerződést, az autónkat pedig átadtuk az új tulajdonosának, az eladást 15 napon belül hivatalosan is be kell jelentenünk. Ezt a magyarorszag.hu-n a jármű tulajdonosváltásának bejelentésén keresztül egy online űrlap kitöltésével egyszerűen elintézhetjük. Az űrlapon meg kell adnunk a szerződésben szereplő egyes adatokat, majd csatolnunk kell a tulajdonjog-változást igazoló szerződés beszkennelt képét. Az ügyintézési határidő 3 nap, de az elektronikus kérelem sikeres benyújtását követően azonnal nyilvántartásba veszik a tulajdonjogban történt változást és annak időpontját.
Előfordulhat, hogy még nem adtuk el az autónkat, azonban hosszabb ideig – de legfeljebb 1 évig – nem tervezzük használni. Ebben az esetben érdemes kérelmezni a gépjármű forgalomból való ideiglenes kivonását, amelyet üzembentartóként elektronikusan is megtehetünk a magyarorszag.hu Jármű forgalomból történő ideiglenes kivonása űrlapján keresztül. Az ügyintézéshez ebben az esetben is elegendő, ha rendelkezünk a Központi Azonosítási Ügynök valamely, korábban már említett azonosítási szolgáltatásával. A kérelem kitöltésekor, az adatok megadását követően azt is meg kell határoznunk, hogy mennyi időre szeretnénk a forgalomból kivonatni a járművet. Erre az időszakra ugyanis nem kell közterheket fizetnünk az autó után, miközben mégis a nevünkön marad. Nem természetes személyek esetén is van már lehetőség elektronikus ügyintézésre.
A magyarorszag.hu szolgáltatásaival kapcsolatban bővebb tájékoztatást a 1818-as telefonszámon (külföldről +36 (1) 550-1858) vagy a [email protected] e-mail-címen kérhetünk.
A 2020 elején megújult, havonta átlagosan több mint 8 millió látogatót számláló magyarorszag.hu portálon az elmúlt 5 év alatt hatszorosára nőtt az elérhető ügyek száma, jelenleg 4400 közigazgatási ügyet lehet elektronikus úton elintézni. A portál népszerűségét jól mutatja, hogy míg 2019-ben kicsivel több mint 4 millió ügyet intéztek online, addig 2022-ben ez a szám meghaladta a 20 milliót.
A magyarorszag.hu portál az elmúlt években olyan új ügyintézési lehetőségekkel, hasznos funkciókkal, illetve alkalmazásokkal bővült, amelyek lehetővé teszik az e-közigazgatási szolgáltatások gyors és egyszerű igénybevételét. Az oldalon az akadálymentesítési szempontok és a speciális csoportok igényei is nagy hangsúlyt kapnak, hogy az e-közigazgatási szolgáltatásokat a megváltozott munkaképességűek, illetve a fogyatékkal élők is jól és egyszerűen tudják használni.
A magyarorszag.hu fejlesztése a Közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00025 elnevezésű projektben valósult meg. A rendelkezésre álló forrást az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése biztosította a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program támogatásával. A projektet a Széchenyi 2020 program keretében a konzorciumvezető, a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. valósította meg. A részt vevő konzorciumi partnerek: IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, Kopint-Datorg Informatikai és Vagyonkezelő Kft., Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.