A videójáték-iparban akarja megvetni a lábát a drága ruháiról, táskáiról és cipőiről ismert Gucci luxus divatmárka – jelentette be a minap hatalmas meglepetést keltve a Kering-csoporthoz tartozó Gucci Vault vezérigazgatója, Nicolas Oudinot.
A divatóriás egy játékakadémia megnyitását tervezi a tehetséges fiatal esportolók támogatása céljából.
A Gucci a luxusipar nagyágyúi közül elsőként tör be a videójátékok világába
– hirdette meg a fordulatot Oudinot. Ennek érdekében a FACEIT-tel, az esport versenyek egyik legnagyobb platformjával is összefog. Az akadémia főként a tehetséges amatőrök profivá nevelését kívánja segíteni, ugyanakkor fel akarja készíteni őket a professzionális játékok világának kemény valóságára is.
Fontos a pszichológiai felkészítés is, hiszen a profi játékosokra nagy nyomást gyakorolnak a szurkolók, és a versenyek, de nem könnyű megszokni a szigorú edzésprogramokat sem. A fiatal tehetségek karrierjük korai szakaszában történő támogatása érdekében a Gucci a WHO-val is együttműködik, hogy az egészségügyi kérdésekkel kapcsolatos szakértelem is rendelkezésre álljon.
A cég egyébként egy meglehetősen bizarr videót a YouTube-on is megosztott arról, hogyan lesz valakiből "FACEIT" jelölt, amely szakértők szerint több kérdést vetett fel, mint amennyit megválaszolt. Az azonban egyértelmű, hogy a divatóriás maga választja majd ki a jelölteket, mégpedig valószínűleg elég szigorúan.
Egy olyan 100 éves vállalat számára, mint a Gucci, nagy kihívás, hogy folyamatosan új fiatal vásárlókat vonzzon.
Az esport pedig különösen alkalmas erre, hiszen a virtuális játékok világa óriási potenciállal rendelkező megapiac: 2021-ben a világméretű forgalom közel 160 milliárd dollár volt, és 2025-re várhatóan meghaladja a 190 milliárd dollárt.
Az aktív játékosok száma pedig ma már 3 milliárd körül van világszerte, köztük vitathatalanul rengeteg divatrajongó is akad.
Rengeteg lehetőséget rejt még az esportA videójáték ipar, azon belül is az esport ma már egy valós karrierlehetőség. Az esport sok hasonlóságot mutat a hagyományos sporthoz, de számos ponton eltér attól. Az ipar hátteréről és a benne rejlő lehetőségekről Hodozsán Dániellel, az Esport1 régiós vezetőjével beszélgetett a VG Podcast. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.