A korábbi kijárási korlátozások, illetve a jelenleg is fennálló korlátozások a koronavírus-járvány terjedésének visszaszorítása érdekében mindenki számára jelentős változásokat hozott a korábban megszokott életvitelhez képest. A lakberendezési piacra ez különböző módon hatott.
Egyrészt az otthon kényelme, illetve az otthoni munkavégzés megfelelő körülményeinek biztosítása előtérbe került, illetve a vásárlási szokások is megváltoztak: egyre többen vásárolnak online lakberendezési vagy lakásdekorációs termékeket is.
Másrészt az utóbbi időben a lakberendezési piacon egyre népszerűbb DIY (Do it yourself – Csináld magad) megoldások tovább erősödtek.
A járvány hatására a válaszadók 34 százaléka előre hozta tervezett lakásfelújítását,
míg 17 százalékuk elhalasztotta vagy időben megcsúszott vele, 18 százalékuk a betervezett lakásfelújítással terv szerint haladt, a megkérdezettek 9 százaléka pedig csak azért vágott bele a lakásfelújításba, mert a bezártság hatására sok lett a szabadidejük, egyébként ők az idei évre nem terveztek lakásfelújítást.
A kutatásban résztvevők 73 százaléka vásárolt már online lakberendezési vagy lakásdekorációs terméket idén, és ezeknek a vásárlóknak a 78 százaléka a kijárási korlátozás alatt. Fontos kiemelni, hogy a válaszadók fele már eddigi is vásárolt online lakberendezési termékeket, de a járvány alatt ezt gyakrabban tették meg, míg közel 20 százalékuk csak azért vásárolt interneten keresztül, mert a kijárási korlátozás alatt erre nem volt más lehetőségük.
A válaszadók több mint fele (57 százaléka) költött online lakberendezési termékek vásárlására abból az összegből, amit a járvány előtt szabadidős tevékenységekre fordított. A megkérdezettek több mint 70 százaléka gondalja úgy, hogy a világjárvány hatására tovább erősödött a DIY trend a lakberendezésben, hiszen
a kijárási korlátozás következtében az emberek jelentős része olyan lakberendezési megoldásokat, alapanyagokat és termékeket keresett és vásárolt, amelyeknek a beszereléséhez vagy beépítéséhez nem volt szükség szakemberre.
A kutatás eredményei alapján elmondható, hogy a lakberendezési piac bizonyos szegmenseire – főleg azokra a vállalatokra, akik online értékesítenek – eddig összességében pozitívan hatott az elmúlt időszak. Természetesen ehhez hozzájárul a már említett DIY megoldások egyre népszerűbbé válása is.
A kutatás eredményeit alátámasztja a Wallplex Magyarország forgalma is: az idei év első 6 hónapjában a vállalat kétszer annyi konyhapanelt értékesített, mint a tavalyi év egészében. A Wallplex elsősorban design falburkoló konyhapanelek gyártásával és online értékesítésével foglalkozik. A Wallplex konyha hátfal egyszerűen házilag felszerelhető, amelynek köszönhetően gyorsan népszerűvé vált ez a DIY megoldást kínáló termék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.