Mitől tartanak leginkább a munkájukkal kapcsolatban a magyarok? – erre a kérdésre kereste a választ friss, ezerfős mintán alapuló, reprezentatív felmérésében a Profession.hu.
A munkavállalók többsége a stresszt a munkavégzés alapvető velejárójaként tarja számon. Ezt támasztja alá, hogy jelentős részük a stressz hosszabb távú hatásaitól is tart:
a megkérdezettek 35 százaléka fél attól, hogy kiég a stressz miatt a munkahelyén.
Ez az arány a 30 év alatti, kevésbé tapasztalt munkavállalók esetében még magasabb: 44 százalékuk nyilatkozott így.
De nem csak a munkahelyi stressztől tartanak a munkavállalók.
A válaszadók 33 százaléka attól fél, hogy munkahelyet kell váltania, és meg kell szoknia egy új környezetet és közösséget.
Érdekes, hogy ettől a férfiak jobban tartanak, mint a nők, az iskolai végzettséggel arányosan pedig csökken a munkahely-váltástól való félelem.
A fentivel közel azonos arányban tartanak a munkavállalók attól, hogy rajtuk kívül álló, gazdasági okok miatt elbocsájtják őket.
Ettől leginkább az 50-59 éves korosztály tart (39 százalék), a legkevésbé pedig a 30-39 évesek (24 százalék), és a cégvezetők (15 százalék).
A szervezeti átalakításoktól pedig a válaszadók ötöde tart, míg a munkahely költözésétől egy új helyszínre már csak a 12 százalékuk.
A felmérés adatai szerint a magyarok kifejezetten magabiztosak munkahelyi teljesítményük tekintetében:
tíz válaszadóból mindössze egy tartja reális veszélynek, hogy a teljesítményét kifogásolva bocsátják el munkahelyéről.
Hasonlóan elhanyagolható tényezőnek tartják, hogy személyes konfliktus vagy nézeteltérés miatt kényszerülnek távozni. És attól sem különösebben félnek, hogy a munkatársak kibeszélik őket a hátuk mögött – a válaszadók 16 százaléka aggódik emiatt.
De a munkahelyi szereplés sem ijeszti meg a munkavállalókat: az értekezleteken felszólalástól csak a válaszadók 7 százaléka fél. Hasonlóképp nem aggasztaná őket, ha új közvetlen főnököt kapnának, vagy ha új tulajdonos kerülne a cég élére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.