A bizonytalan gazdasági helyzet ellenére meglepően nagy a mozgás a munkaerőpiacon. A BCG és a Profession.hu együttes felmérése azt mutatta ki, hogy a dolgozók 79 százalékát évente több alkalommal is megkeresik egy-egy álláslehetőséggel kapcsolatban, sőt a válaszadók 39 százaléka azt állította, hogy havonta több különböző ajánlatot is kap. Emiatt az álláskeresők magabiztosak a munkaerőpiaci helyzetükkel kapcsolatban, és úgy érzik, hogy jó tárgyalási pozícióban vannak.
A kutatásban azt is vizsgálták, hogy az álláskeresők számára mi a legfontosabb szempont, amikor böngészik a hirdetéseket.
70 százalékuk azt állította, hogy a munka és a magánélet közötti egyensúly,
41 százalékuk viszont a karrierépítést, a munkahelyi előmenetelt jelölte meg, illetve 27 százalék mondta azt, hogy olyan munkahelyet keres, ahol érdeket és izgalmas témákkal, technológiákkal, termékekkel foglalkozhat.
A válaszadók háromnegyede a teljes állású, hagyományos alkalmazotti jogviszonyt részesíti előnyben a rugalmasabb, részmunkaidős foglalkoztatási formákkal szemben. A munkavégzés formáját tekintve viszont több mint az álláskeresők fele elvárná a home office lehetőséget.
OpenAI: szétverhetik a munkaerőpiacot a robotokA vállalat a dolgozók feladatainak nagy részét automatizálná. A mesterséges intelligencia mindent megváltoztat. |
A BCG és a Profession.hu kutatásából az is kiderült, hogy bár az elvárások a leendő munkahellyel szemben nagyok, de amikor választani kell két ajánlat között, végeredményben mindig a pénz dönt.
A felmérésben részt vevők 21 százaléka mondta azt, hogy alapvetően kizáró ok egy állásajánlatnál, ha nem az elképzelt fizetést kínálja a munkáltató,
ezzel szemben a sokat hangoztatott munka-magánélet egyensúly hiánya miatt már csak 19 százalék dobna vissza egy ajánlatot.
Meglepően sokan válaszolták azt, hogy fontos az első találkozás a vállalattal a döntésüket illetően. Simon-Göröcs Lili, a Profession.hu HR igazgatója elmondta, hogy
a legcsábítóbb ajánlat is a kukában köthet ki, ha a felvételi folyamat alatt a jelölt rosszul érzi magát.
Érdekesség, hogy az álláskeresők nem szeretik az újhullámos toborzási formákat, például a divatossá váló videós jelentkezést, amikor az önéletrajz mellé egy videót kell csatolnia a jelentkezőnek. Az álláskeresők sokkal jobban preferálják a személyes felvételi folyamatot, amikor egy konkrét személlyel állnak kapcsolatban és hamar személyes találkozóra kerülhet sor.
A cégek részéről egyre elterjedtebb a mesterséges intelligencia alkalmazása a kiválasztási folyamat során.
Ez energia-, pénz- és időtakarékos megoldás, viszont a jelöltek kifejezetten nem szeretik, ha egy géppel kell elhitetniük, hogy ők a legalkalmasabbak a munkára.
A vállalatoknak meg kell érteniük, hogy egy rossz toborzási stratégiával el fogják riasztani a jelentkezők legnagyobb részét.
A BCG a felmérését 160 országot érintve és 90 ezer embert megkérdezve végezte el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.