Az első magyarországi Starbucks kávéház 2010 óta fogadja vendégeit a WestEndben, azóta évente átlagosan négy új üzletet nyitnak – közölték a Világgazdasággal a vállalatnál. A most nyíló kávézó a láncolat 21. hazai egysége lesz. A már meglévő üzletek közül a Széna téri, a Király utcai, illetve a Duna korzón lévő egység számít a legnagyobbnak.
Tavaly decemberig kizárólag a fővárosban voltak jelen, ekkor azonban Szegeden nyitottak kávézót, idén, várhatóan az év második felében pedig Debrecen is felkerülhet a térképre.
A kávéláncnál országos jelenlétet terveznek, ezért nemcsak a fővárosban, hanem vidéken is megkezdenék a terjeszkedést.
A következő néhány évben több olyan nagyobb lakosságszámú vidéki város is a kávéházlánc célkeresztjébe kerülhet, ahol meglehet a fizetőképes kereslet, mint például Pécs, Győr, Kecskemét, Székesfehérvár vagy Szombathely.
Felvetésünkre, miszerint nemcsak hazánkban, hanem az egész régióban iparágtól és cégmérettől függetlenül komoly problémát jelent a munkaerőhiány, a Starbucks nál hangsúlyozták, hogy tőlük független ez a trend, lényegében nem érinti őket. Ezt a márka vonzerején túl a versenyképes munkakörülményekkel indokolták, mint például a rugalmas munkaidő, a karrierépítés és a szakmai fejlődés lehetősége. Kiemelték az oktatás és a képzés szerepét, ez az alapos kávé- és teaismeretre ugyanúgy kiterjed, mint a szolgáltatási szabványokra és a vállalati kultúrára. A munkavállalók részt vehetnek a kávémesterképzésen is, a tanfolyamot elvégezők – azon túl, hogy nem a megszokott zöld, hanem fekete kötényt viselhetik – a kávé szakértőjének érezhetik magukat, a szakma legjobbjának képezték ki őket. A cég partnerként tekint mintegy 350 dolgozójára.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.