Az Aldi Magyarországon újabb lépéssel került közelebb az Aldi Dél vállalatcsoport nemzetközi klímastratégiájának célkitűzéseihez. A cégcsoport leányvállalatai ugyanis 2020-ra valamennyi országban az eladótéri négyzetméter arányában 30 százalékkal csökkentik az üvegházhatású gázok kibocsátását a 2012-es bázisévhez képest.
A vállalás – amely másfélszerese az Európai Unió 2020-ra kitűzött 20 százalékos csökkentési céljának – teljesítése érdekében 2017-ben az Aldi Magyarországon – a kiskereskedelmi láncok közül elsőként – teljes üzlethálózatával és logisztikai központjával zöldáramra állt át, ebben az évben pedig klímavédelmi projektek támogatásán keresztül karbon-semlegessé vált a hazai működése.
Idén nyáron a vállalat tovább csökkenti karbonlábnyomát: az Aldi július 2-án helyezte üzembe első magyarországi naperőművét. Az első háztartási naperőmű napelemei a soproni üzlet tetején kaptak helyet.
A rendszer összesen 50 kWp teljesítményű. A vállalat célja, hogy a megtermelt villamos energiát az üzlet saját energiafelhasználásának csökkentésére fordítsa. A számítások szerint ez a háztartási méretű naperőmű éves szinten a soproni üzlet 2-3 havi villamosenergia fogyasztását termeli meg. A vásárlókat az üzletbe lépéskor egy kijelző fogadja, amely az addig megtermelt energiamennyiségről és az ezáltal megtakarított CO2 kibocsájtásról tájékozta őket.
Az Aldi tervei szerint a következő naperőművet a budaörsi, Kandó Kálmán utcában található üzlet tetején helyezi üzembe várhatóan még a nyár folyamán.
A terv ennél az üzletnél is az üzlet saját fogyasztásának csökkentése a megtermelt energiával.
A zöldáramra való áttérés és a karbonsemleges működés mellett az újonnan nyíló Aldi üzletek összes fényforrása LED-technológián alapul.
Az Aldi parkolóiban olyan elektronikus szabályozó berendezést épített be, amely nem előre rögzített időpontban kapcsolja ki, illetve be a lámpákat, hanem egy alkonyfok-mérő segítségével a fényviszonyok függvényében szabályozza a parkoló világítását.
Az üzletek légtechnikai rendszerét a korábbi évek során úgy alakították át, hogy a szellőztetés motorjai ne teljes nyitvatartási időben üzemeljenek, hanem csak akkor, amikor az üzlettér levegője elhasználódott – ezáltal jelentős mértékben csökkent a szellőztetéshez felhasznált energia is.
Az Aldi zöld kezdeményezéseinek elismerése, hogy a vállalat elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség díját, a CSR Hungary 2017-es „Környezet-Zöld kiválóság“ kategória díját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.