BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sok pénzt hozott a születésnap

Az idén is csúcsot hozott az Amazon Prime Day, a cég törzsközönsége több mint százmillió megrendelést adott fel a 36 órás akcióban részt vevő 17 országban. Kis időre az Amazon piaci értéke átbillent a 900 milliárd dolláros álomhatáron.

Az Amazon 1997 májusában 1,73 dolláron kezdte nem tőzsdei szereplését, mára Jeff Bezos alapító-vezérigazgató cégének részvényei ennek közel ezeregyszázszorosán forognak a Nasdaqon.

Szerda délutánig a cég idén már 57 százalékkal gyarapodott, piaci értéke átlépte a 900 milliárd dollárt.

A legértékesebb tőzsdei vállalat címének elnyeréséhez már csak 35 milliárdot kell lefaragnia az Apple-lel szembeni hátrányából. Utóbbi 2011-ben taszította le a trónról az ExxonMobilt – emlékeztet a Reuters.

Az e-kereskedelmi óriás részvényeinek mostani drágulását az Amazon Prime Day kirobbanó sikere alapozta meg. A magyar idő szerint kedden és szerdán 36 órára korlátozott, kiemelt kedvezményeket kínáló bevásárlási időszak az idén is lázba hozta az amerikaiakat és az akcióban részt vevő újabb négy piac akcióvadászait.

Fotó: AFP

Közülük is azok élhettek a lehetőséggel, akik Prime-előfizetők.

Táborukat a tavalyi mintegy 20 millió csatlakozó után már százmillió felettire becsülik,

s ilyenkor, látva a jelentős leárazásokat, újabb milliók csatlakoznak a részint ügyféltoborzónak is szánt akció során – írja a Business Insider.

A Prime-tagságot választók által rendelt árut két napon belül ingyenesen házhoz szállítják, sőt egyes területeken már az aznapi átvételt is garantálják. Emellett a tagok az Amazon online zene- és filmszolgáltatásait is élvezhetik. A szolgáltatásokért május végéig évi 99 dollárt kellett fizetni, ezt júniustól 119 dollárra emelték.

A Prime-tagok számát az Amazon üzleti titokként kezeli.

A Prime Day a Jack Ma Alibaba-alapító által meghonosított november 11-i szinglinaphoz hasonlít, azzal a lényeges különbséggel, hogy a kínaiak nem korlátozzák az aznapra mélyen leértékelt áruk vásárlói körét. Az Amazon születésnapjának megünneplésére hivatott, 2015 óta megtartott Prime Day az idén minden rekordot megdöntött, több mint százmillió rendelést adtak fel a tagok, ezek összértékét azonban nem közli a vállalat. A csúcsdöntés nem is volt kérdés, egyrészt a négy új piac – Ausztrália, Szingapúr, Hollandia és Luxemburg – belépése eleve garancia volt erre. Amerikán kívül 16 országban zajlott az akció, a szerverek gyakori lefagyása közepette. Az egymillió árucikk és a marketingeszközként bevetett, ötpercenként frissülő választék folyamatosan ébren tartotta a figyelmet.

A teljes cikket a pénteki Világgazdaság olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.