A magyar ásványvízpiac 7,7 százalékkal nőtt az év első felében a Nielsen felmérése szerint a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ez azt jelenti, hogy
június végéig 553 millió liter ásványvizet, vagyis 371,6 millió palackot adtak el.
A piackutató adatait ismertető Magyarvíz Kft. kiemelte, hogy az általa forgalmazott Primaverából a piaci átlag csaknem duplájával, 14,8 százalékkal, a Mizse ásványvízből pedig 10,4 százalékkal fogyott több.
Ehhez a gyártó elemzése szerint hozzájárult a korán érkező száraz meleg, illetve az átmeneti ásványvízhiány is, amelyre előtermeléssel készült fel. Az utóbbinak tudható be, hogy
az idén május–júniusban több ásványvizet adott el a cég, mint kilenc-tíz éve egy teljes esztendő során.
Balog Zoltán kereskedelmi igazgató példaként azt is felhozta, hogy az idei első fél évben majdnem négymillió palackkal több ásványvíz fogyott, mint 2012-ben összesen. A nyarak ugyanis egyre tikkasztóbbak, s az emberek egyre egészségtudatosabbak. Az egész évre 15-16 százalékos növekedést vár a cég, ami 30 millió palacknál is magasabb többleteladást jelentene az elmúlt évhez mérten.
A gyártókkal együtt az áruházláncok is megérezték az ásványvíz iránt a hőség hatására megugró keresletet. A CBA-nál például azt tapasztalták, hogy a normál hőmérsékletű napok forgalmához képest megháromszorozódtak az eladások. A Tescónál azt közölték, hogy júniusban, júliusban és augusztusban a korábbi évekhez hasonlóan az idén is több mint 50 millió liter ásványvíz eladására számítanak, ez az éves forgalom harmadának felel meg.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.