BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyon kelendő volt az ásványvíz

Az idei első fél évben majdnem négymillió palackkal több ásványvíz fogyott, mint 2012-ben összesen.

A magyar ásványvízpiac 7,7 százalékkal nőtt az év első felében a Nielsen felmérése szerint a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ez azt jelenti, hogy

június végéig 553 millió liter ásványvizet, vagyis 371,6 millió palackot adtak el.

A piackutató adatait ismertető Magyarvíz Kft. kiemelte, hogy az általa forgalmazott Primaverából a piaci átlag csaknem duplájával, 14,8 százalékkal, a Mizse ásványvízből pedig 10,4 százalékkal fogyott több.

Ehhez a gyártó elemzése szerint hozzájárult a korán érkező száraz meleg, illetve az átmeneti ásványvízhiány is, amelyre előtermeléssel készült fel. Az utóbbinak tudható be, hogy

az idén május–júniusban több ásványvizet adott el a cég, mint kilenc-tíz éve egy teljes esztendő során.

Fotó: Czigány Balázs

Balog Zoltán kereskedelmi igazgató példaként azt is felhozta, hogy az idei első fél évben majdnem négymillió palackkal több ásványvíz fogyott, mint 2012-ben összesen. A nyarak ugyanis egyre tikkasztóbbak, s az emberek egyre egészségtudatosabbak. Az egész évre 15-16 százalékos növekedést vár a cég, ami 30 millió palacknál is magasabb többleteladást jelentene az elmúlt évhez mérten.

A gyártókkal együtt az áruházláncok is megérezték az ásványvíz iránt a hőség hatására megugró keresletet. A CBA-nál például azt tapasztalták, hogy a normál hőmérsékletű napok forgalmához képest megháromszorozódtak az eladások. A Tescónál azt közölték, hogy júniusban, júliusban és augusztusban a korábbi évekhez hasonlóan az idén is több mint 50 millió liter ásványvíz eladására számítanak, ez az éves forgalom harmadának felel meg.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.