BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csatát nyertek az állatvédők a luxusmárka ellen

A Burberry brit luxusmárka bejelentette, hogy nem égeti el többé eladatlan termékeit és a jövőben nem használ állati szőrmét.

Júliusban derült ki egy bevételi jelentésből, hogy a Burberry 2017-ben 28,6 millió fontnyi (10,3 milliárd forintnyi) értékű ruhát, kiegészítőt és parfümöt semmisített meg a márka védelme érdekében. A divatház akkor azt közölte, hogy

a 2017-es év szokatlannal számított, mivel 10 millió font (3,6 milliárd forint) értékű régi parfümöt kellett megsemmisítenie a Coty nevű amerikai céggel kötött szerződés aláírása után.

Fotó: AFP/ Daniel Leal-Olivas

A környezetvédők dühös reagálása nyomán jutott a Burberry mostani döntésére – írja a BBC hírportálja.

A divatcégek azért semmisítik meg az el nem adott termékeiket, hogy azok ne kerülhessenek olcsón a piacra.

A divatipar egy nagy volumenű üzletág, évente több mint 100 milliárd ruhadarabot állít elő. A fogyasztók szekrényei tele vannak sosem viselt ruhákkal, sok cég számára pedig problémát jelent a raktározás. Itt az ideje, hogy az egész divatipar a forrásánál ragadja meg az árutorlódás problémáját: a termelés lassításával és az üzleti filozófia átgondolásával

– fejtette ki a Greenpeace a BBC-nek.

A Burberry használ nyúl- , róka-, nyérc- és nyestszőrmét jelenlegi kollekcióiban, a jövőben azonban megszünteti az ilyen termékeket. A PETA állatvédő szervezet üdvözölte a Burberry döntését.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.