A technológiai fejlődés révén a fogyasztói trend egyértelműen az online vásárlás irányába mutat, így egyre több szupermarket kereskedik online platformon. Magyarországon több mint 25 olyan élelmiszer-kiskereskedelmi üzletlánc működik, ahol lehetőség van webes vásárlásra is,
a négy legnagyobb online szupermarketnek (Tesco, Auchan, GRoby, Príma) pedig ma már több mint egymillió látogatója van havonta – tudtuk meg Wettstein Alberttől, a Smartkosár marketingvezetőjétől.
Az áruházak sokszor teljesen eltérő árai miatt azonban az árérzékeny vásárlók egyre nehezebben tudják eldönteni, hol érdemes vásárolniuk. A K&H inkubátorprogramjában működő startup, a Smartkosár csapata éppen erre kínál megoldást:
a felületen nem egyesével hasonlítja össze a termékeket a fogyasztó, hanem a teljes vásárlói kosarat nézheti.
Mivel az egyes kosarak árai között a tesztek alapján átlagosan 30 százalékos eltérés figyelhető meg, a szolgáltatás segítségével egy négytagú háztartás akár kéthavi nettó átlagkeresetnek megfelelő összeget is megspórolhat egy év alatt – tette hozzá a marketingvezető.
Eközben a világ internetes vevőinek már 55 százaléka vásárolt külföldi webshopokból a PayPal és az Ipsos 31 országban készült fogyasztói felmérése szerint. Ezekről az oldalakról leggyakrabban ruhát, cipőt, háztartási elektronikai cikkeket, játékokat és hobbitermékeket rendelnek. A globális fogyasztók fele azért vásárol külföldön, mert az adott termék nem kapható a saját országában, egyharmaduk pedig érdekes helyi terméket keres más országok webáruházaiban.
„A nemzetközi e-kereskedelmi forgalom folyamatos bővülését tapasztaljuk, platformunkon a kapcsolódó kifizetések összmennyisége 49 százalékkal nőtt a 2016 és 2018 első negyedéve közötti időszakban” – mondta Marcin Glogowski, a PayPal kelet- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.